۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 712490

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: اپیدمی جمعی که بر اساس آن میلیون‌ها نفر از جمعیت کشورها باید به این ویروس مبتلا شوند تا سرعت شیوع بیماری کنترل شود خطرناک و می‌تواند به قیمت از دست رفتن جان بسیاری تمام شود.

اپیدمی جمعی کرونا، خطرناک است

به گزارش قدس آنلاین، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام  گفت: رویکرد رسیدن به ایمنی اجتماعی برای جامعه خطرناک است و قربانیان زیاد و هزینه بسیاری را تحمیل می‌کند هنر کشورها این است که هر چه زودتر این جنگل درحال اشتعال اپیدمی را با کمترین خسارت ممکن خاموش کنند.

او افزود: اینکه بگذاریم تا زمانی که ماده قابل سوختن وجود دارد جنگل همچنان بسوزد، هنر نیست. رویکرد اپیدمی جمعی دقیقا همین کار را می‌کند که قطعا دور از عقل و شان علمی است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: در جمعیتی که بخش اعظمی از افراد از مصونیت برخوردار هستند، چنین افرادی در انتشار بیماری سهمی ندارند و زنجیره‌های انتشار عفونت مختل می‌شوند که این امر یا سبب توقف یا کند شدن شیوع بیماری می‌شود.
افکار بیان کرد: ایمنی جمعی نوعی محافظت غیرمستقیم از بیماری‌های عفونی است که زمانی اتفاق می‌افتد که درصد زیادی از جمعیت در اثر عفونت، از طریق عفونت‌های قبلی یا واکسیناسیون مصون شوند.
او تصریح کرد: در اپیدمی کووید ۱۹ دو موضوع پیشگیری از تعداد موارد فوتی و موارد شدید یا بستری حداقل تا زمانی که هنوز موفق به کشف واکسن نشده ایم باید در اولویت برنامه‌های پیشگیری قرار گیرد و برای دستیابی به این هدف، شناسایی و محافظت کافی از گروه‌های پرخطر یک ضرورت جدی است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام  تاکید کرد: رفتار و کارنامه مدیریتی کشور ما در این اپیدمی را می‌توان از منظرهای مختلف ارزیابی کرد نمونه‌های زیادی وجود دارد که نشان دهنده توفیق نسبی ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.