رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استفاده از ماسک پارچه‌ای علاوه بر امکان چندین بار مصرف، در مقایسه با ماسک‌های سه لایه فاقد نشان که مشخص نیست در چه وضعیت بهداشتی تهیه شده، مطمئن‌تر است.

ماسک پارچه‌ای توصیه سازمان بهداشت جهانی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، طاهره چنگیز ضمن تاکید بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی اظهار داشت: ماسک پارچه‌ای به منظور استفاده آحاد مردم در فضاهای عمومی، وسیله حفاظتی مناسب است و ماسک سه‌لایه بیشتر مخصوص کادر مراکز بهداشتی و درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: خود من به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مجامع عمومی، جلسات و اماکن عمومی از ماسک پارچه‌ای استفاده می‌کنم و استفاده از ماسک پارچه‌ای علاوه بر امکان چندین بار مصرف، در مقایسه با ماسک‌های سه لایه فاقد نشان که مشخص نیست در چه وضعیت بهداشتی تهیه شده، مطمئن‌تر است.

چنگیز ادامه داد: این ماسک‌ها قابلیت شست‌وشو دارد و بسته به شرایط شغلی و میزان استفاده فرد، به نظر می رسد که روزانه نیازمند یکبار شست وشوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد، اظهار داشت: اصفهان با روند رو به افزایش بیماران کرونایی بستری مواجه است و در زمان حاضر قریب ۷۵۰ بیمار در بیمارستان‌های ۲۲ شهرستان استان بستری هستند.

وی افزود: شیب ابتلا در استان ملایم است و در یکی از روزهای گذشته حتی به مرز ۸۰۰ بیمار بستری رسیدیم ولی در حال حاضر قریب ۷۵۰ بیمار در بیمارستان ها بستری هستند؛ نوسانات وجود دارد ولی مجموعه کادر بهداشت و درمان استان نگران عبور تعداد بستری ها از مرز ۸۰۰ بیمار هستند که در این صورت همکاران با زحمت مواجه خواهند شد.

چنگیز تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مشاغل و آحاد مردم به منظور به حداقل رسیدن چرخش ویروس کرونا در جامعه ضروری است و استفاده از ماسک در اماکن عمومی، حضور حداقلی در مجامع و پرهیز از اجتماعات به ویژه در فضاهای سربسته، شستن یا ضدعفونی کردن دست‌ها از مهمترین توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی به مردم است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.