رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مدت باز پرداخت اقساط تسهیلات ۲۴ ماه و شروع اقساط از ابتدای آبان ماه امسال، تعیین شد.

دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات کرونایی درخراسان رضوی از آبان ماه

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یونسی رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با عنایت به مصوبات بیست و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات ۲۴ ماه و شروع اقساط از ابتدای آبان ماه امسال، تعیین می‌گردد.

او افزود: سقف مهلت زمانی تشکیل پرونده و بررسی امکان برخورداری از تسهیلات طرح یادشده در سامانه کارا تا ۵ مردادماه و مهلت پرداخت تسهیلات به وسیله  موسسه عامل تا پایان مردادماه امسال، خواهد بود.
رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پرداخت تسهیلات براساس لیست شاغلین در واحد کسب و کار، به صورت یک مرحله‌ای و به ازای هرشاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی که با تعهد بازپرداخت در اختیار صاحب کسب و کارقرار می‌گیرد تعیین می‌گردد.
یونسی بیان کرد: به اطلاع کلیه کسب و کارهای فرهنگی و هنری دارای مجوز که در بحران کرونا آسیب دیده اند می‌رساند، برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا در مهلت باقی مانده ثبت نام نمایند.
او تصریح کرد: کسب و کارهایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی (بنگاه رسمی)، متقاضیان فاقد کد بیمه و خویش فرمایی می‌توانند ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.
رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص ضوابط بهره‌مندی کسب وکارهای آسیب دیده ناشی از کرونا از تسهیلات تاکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی فعال دارای مجوز کسب یا تولید که در رسته‌های ۱۳ گانه مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده است.
یونسی اظهار کرد: آن دسته از کسب و کارهایی که به تأیید کارگروه مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌رسد و در قالب کارفرمایی و یا خویش فرمایی دارای لیست بیمه هستند، بر اساس ضوابط تعیین شده، صرفاً برای یک بار مشمول دریافت تسهیلات این دستورالعمل می‌شوند.
او افزود: از جمله شرایط این است که واحد کسب و کاری که در سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال باشد و شاغلان آن‌ها از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده باشند، همچنین لیست بیمه اسفندماه ۹۸ پرداخت شده باشد و مبنای پرداخت تسهیلات، بیشترین فهرست بیمه‌های ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت می‌باشد.
یونسی افزود: فعال بودن کسب و کارها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است. مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری فعال تعطیل نشده به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است.
رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  ادامه داد: برای کسب و کارهای قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی برای اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغالی ۶۰ میلیون ریال، برای واحدهای کسب و کارهایی که امکان اثبات رابطه کارفرما –کارکن وجود ندارد صرفا به کار فرما مبلغ ۶۰ میلیون ریال و برای واحدهای کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما-کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل ۸۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.
یونسی  با بیان این که وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کارها متفاوت و با ارائه سفته معرفی ضامن خواهد بود، بیان کرد: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه به آبانماه تغییر و در ۲۴ قسط پیش بینی شده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.