موج افزایشی روند ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در برخی از ایالتهای آمریکا موجب انبوه جمعیت بیماران در بخشهای اورژانس بیمارستانها شده به گونه ای که برخی از بیماران به سالنها و راهروها منتقل شده و پرستاران مجبور به کار در شیفتهای اضافه هستند.

معضل کمبود تخت بیمارستانی در برخی ایالتهای آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، به گفته مقامات آمریکایی بیمارانی که دچار مشکل تنفسی هستند در بخش اورژانس زیر دستگاههای تنفس مصنوعی قرار دارند زیرا بخشهای مراقبتهای ویژه ظرفیت خالی ندارند.

دکتر آلیسون هدوک از کالج پزشکی بیلور در تگزاس گفت: وضعیت فعلی از آنچه به دنبال وقوع طوفان هاروی در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم وخیمتر است. روز جمعه رکورد جدید ابتلا در این ایالت ثبت شده و برای چهارمین روز متوالی آمار روزانه مبتلایان جدید بیش از ۱۰ هزار مورد اعلام شد.

وی افزود: بیماران ساعتها و ساعتها منتظر میمانند تا در بخشهای بیمارستانی پذیرش شوند و بیمارانی که وضعیت جسمی بهتری دارند در تختهای قرار داده شده در راهروها و سالنها تحت مراقبت قرار میگیرند تا برای بیماران بدحال فضای کافی وجود داشته باشد.

در ایالت فلوریدا که موارد جدید ابتلا رو به افزایش است بیمارستانها از کمبود داروی رمدسیویر برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شکایت دارند. نتایج برخی بررسیها حاکی از آن است که این دارو میتواند میانگین مدت زمان بستری در بیمارستان را کوتاه کند.

به گزارش ژاپن تودی، در روز شنبه مقامات محلی در ایالت فلوریدا از شناسایی بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا و فوت ۹۰ بیمار دیگر خبر دادند. در ایالت میزوری نیز طی یک روز ۹۵۸ مورد جدید ابتلا گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.