جلسه ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی برخلاف هفته های گذشته، بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۹ تیرماه برگزار نشد.

علت عدم برگزاری جلسه ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، به طور معمول ستاد ملی مبارزه با کرونا روزهای شنبه هر هفته در پایتخت برگزار می شود. پس از آن و معمولا یک روز بعد از این جلسه، یعنی یکشنبه های هر هفته، جلسه ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی برگزار می گردید. اما یکشنبه این هفته بنا به دلایل نامعلوم این جلسه برگزار نشد.
برای جویا شدن علت این ماجرا خبرنگار قدس آنلاین با جانشین رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان و دبیر این ستاد تماس گرفت که متاسفانه موفق به گفتگو با این افراد نگردید. تنها دکتر محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان چند لحظه ای با خبرنگار قدس آنلاین همکلام شد.

تصمیم بر این شد که امروز جلسه ای برگزار نشود
دکتر محمد حسین بحرینی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: تاکنون زمان بندی منظمی برای تشکیل جلسات ستاد مبارزه با کرونای استان وجود نداشته است و هیچکدام از روزهای هفته به طور قطع برای تشکیل جلسات تعیین نشده است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان بیان داشت: جلسات تنها برحسب ضرورت و نیاز روز جامعه و با دعوت استانداری تشکیل می شده است و امروز تصمیمی برای تشکیل جلسه وجود نداشته است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ جلسه در این خصوص برگزار شده است، بدین معنی که در برخی از هفته ها دو یا سه جلسه برگزار شده است و در برخی از هفته ها هم ضرورتی برای تشکیل جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان وجود نداشته است.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان به این سخنان بسنده و باگفتن این جمله که اکنون در جلسه ای حضور دارم، بیش از این حاضر به گفتگو با خبرنگار ما نشد.
بدین ترتیب برخی از سوالات بی پاسخ مانده و برخی از ابهامات روشن نگردید. از جمله اینکه اگر جلسات برحسب ضرورت تشکیل می شود، آیا اوضاع کرونایی امروز از گذشته بهتر شده است که جلسه ستاد برگزار نمی شود؟
چگونه است که امروز شاهد وضع محدودیت های جدید در تهران هستیم اما مدیران استانی حتی حاضر به تشکیل جلسه نیستند؟ بویژه اینکه براساس گفته های همین مدیران، اوضاع کرونایی مشهد به مراتب وخیم تر از تهران است.
آیا تمام تمهیدات لازم در شرایط حاد کرونایی در خراسان رضوی اندیشیده و اجرا شده است و هیچ اقدام و تصمیم دیگری برای مبارزه با کرونا در استان مورد نیاز نیست؟
باتوجه به اینکه این روزها کرونا با بند آورد نفس تعدادی از همشهریان، نفس کش می طلبد و بسیاری را راهی بیمارستان و برخی دیگر را راهی قبرستان می کند، به نظر می رسد به جای عدم برگزاری جلسات ستاد، باید تعداد جلسات وتصمیم گیری هایی که نتایج روشنی برای کاهش ابتلا به کرونا در استان داشته باشد بیشتر شود. اینطور نیست؟


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.