پادشاه اردن در دیدار وزیر خارجه مصر با وی بار دیگر بر موضع کشورش در مخالفت با طرح اشغالی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تأکید کرد.

پادشاه اردن: اقدامات یکجانبه اسرائیل مردود است

به گزارش قدس آنلاین، پادشاه اردن طی دیدار با وزیر خارجه مصر بار دیگر طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری (۳۰ درصد) را محکوم کرد و گفت که هر اقدام یکجانبه این رژیم در «الحاق کرانه باختری، مردود و غیرقانونی است».

عبدالله دوم امروز یکشنبه از «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر در کاخ «الحسینیه» امان استقبال و بر تقویت روابط دوجانبه و راهبردی بین دو کشور و دو ملت تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری «عمّون» اردن، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین رایزنی و تحقق صلح فراگیر و عادلانه بر اساس «راه‌کار دو دولت» و تشکل کشور فلسطین دارای حاکمیت و در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کردند.

راهکار دو دولتی (دو کشور) بعد از جنگ شش روزه بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی (۱۹۶۷) در مقابل طرح تک دولتی (دولت رژیم صهیونیستی) مطرح شد این طرح، به دنبال ایجاد دو دولت (دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی و دولت رژیم صهیونیستی) در سرزمین تاریخی فلسطین است که در مقایسه با راهکار تک دولتی مورد استقبال بیشتر کشورها است.

پادشاه اردن با تأکید بر اجرای این طرح اظهار داشت: «هر اقدام یک‌جانبه‌ اسرائیل در الحاق کرانه باختری (اشغال) مردود است و فرصت‌های تحقق صلح و ثبات در منطقه را تضعیف خواهد کرد».

عبدالله دوم در این دیدار همچنین از تمایل امان برای برگزاری نشست سه‌جانبه اردن، عراق و مصر به منظور تقویت و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در همه زمینه‌ها در آینده خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.