۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
کد خبر: 712537

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو قبل از همه می‌داند که مردم اسرائیل دیگر با او نیستند. او درک کرده که اعتراض به سیاست‌هایش افزایش خواهد یافت.

حمله کوبنده المرت به نتانیاهو

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ایهود المرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتراضات مردمی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفت: نتانیاهو به افزایش قدرت و انرژی ادامه می‌دهد اما نهایتا در جایی موفق خواهد شد که انتخابات، احزاب و صندوق‌های رای موفق نشدند و تمام کسانی که رویای تغییر بنیامین نتانیاهو را داشتند شکست خوردند.

المرت افزود: نتانیاهو قبل از همه این واقعیت را درک کرده است بلکه بسیاری معتقدند نتانیاهو یکی از مهره‌های برجسته شطرنج است اما من در آن شک دارم نتانیاهو اول و قبل از همه می‌داند مهره قوی است و چه بسا عجیب است هر عصر ظاهر می‌شود و هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهد. در رادیو، تلویزیون یا در دیدارهایی با طرافدارانش، جلسات دولت، سخنرانی‌ها در کنست همه در چارچوب در چشم بودن است هر چند بعضی چیزها تفاوت دارند نظیر گریم، آرایش موهایش و لباس شیک و اتو کشیده‌اش. نتانیاهو آماده هر حضوری با توجه بسیار زیاد و به صورت حرفه‌ای است تا اعجاب انگیز باشد این را به شایستگی طبیعی او باید افزود نتانیاهو یک حرفه‌ای با استعداد بالاست مثل بازیگران بزرگ او مهارت در برانگیختن احساسات مردم را دارد. او حرکات چشم، دست‌ها و بی‌صبری مردم را می‌داند. او بیش از همه تحلیل‌گران و کارشناسان حساس است.

المرت درباره موضوع حرکات نمایشی و اطلاع اسرائیلی‌ها از واقعیت نتانیاهو می‌گوید، آنچه نتانیاهو از هم‌اکنون احساس می‌کند این است که آنها او را در آینده نخواهند فهمید. این تظاهرات بزرگ دیگری را خواهد طلبید، اعتراض خیابانی دیگر و تجمع خشنی دیگر مقابل منزلش اما در نهایت آنها هم خواهند فهمید.

او درباره سناریو سقوط نتانیاهو گفت:‌ قابل باور نیست مردی که خود را کاملا قدرتمند می‌داند و تصور می‌کند که هیچ چیزی نیست که نتواند انجام دهد کسی که دست به نقاط حساس می‌گذارد در واقع ترسو، فریبکار، مردد و بدور از مردم است. ناگهان مشخص می‌شود قهرمان خیالی مردم ضعیف و ناتوان است. کسانی که گمراه شده و فریب خورده بودند احساس ناامیدی خواهند کرد. واکنش احتمالی مردم نسبت به مردی که حمایت مردم را از دست داده مرحله‌ای بسیار خطرناک خواهد بود.

نخست وزیر اسبق اسرائیل افزود: نتانیاهو می‌داند مردم با او نیستند. درست است که این شامل همه مردم نمی‌شود اما گروهی که تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند نتانیاهو از هم‌اکنون آنها را از دست داده، مثل بسیاری از مردم که معتقدند که شعبده باز هستند نتانیاهو نیز در فریب دادن موفق شد تا زمانی که تمام توپ‌هایی که به هوا پرتاب کرده به زمین نیفتند و حتی اگر فکر می‌کرد یکی از این توپ‌ها را از دست بدهد بار دوم در گرفتن آن و پرتاپ مجددش به هوا موفق می‌شود. او می‌تواند حرکات توپ‌ها را کنترل کند اما زمانی که توپ‌ها به زمین افتادند شعبده بازی پایان می‌یابد ناگهان مشخص می‌شود شعبده باز قدرت ندارد در واقع این اصلا شعبده بازی نیست بلکه فریبکاری است.

المرت با ترغیب مردم به اعتراض گفت: زمانی که مردم مقابل مقر نخست وزیر جمع می‌شوند زمانی است که نتانیاهو، ساره و پسرشان یائیر دیگر قدرت و کنترل ندارند، خویشتن‌داری، مسؤولیت، شفافیت و غیره همگی پایان می‌یابند. ناگهان مشخص خواهد شد دیگر ماندنی نیست، کرونا نیز بر او پیروز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.