فرماندار گناباد گفت: ۱۷۱ طرح استانی و ملی نیمه تمام در این شهرستان در دست پیگیری قرار گرفته و هم‌ اینک ادامه عملیات ساخت آنها در حال اجرا است.

۱۷۱ طرح نیمه‌تمام در گناباد در حال اجرا است

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی اظهار کرد: ۱۶۳ مورد از این طرحهای نیمه‌تمام از محل اعتبارات استانی و هشت طرح دیگر از محل اعتبارات ملی در بخشهای مختلف اقتصادی و عمرانی در دست اجرا قرار گرفته‌اند. 

وی طرحهای نیمه‌تمام استانی را در شهرستان گناباد مربوط به حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، حمل و نقل، انرژی، تامین نظم و امنیت، آبرسانی، محیط زیست، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش و آموزشهای فنی و حرفه‌ای برشمرد. 

فرماندار گناباد گفت: پارسال ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرحها اختصاص یافت که ۱۷۸ میلیارد ریال یعنی حدود ۵۰ درصد آنها محقق شد.

قربانی افزود: امسال ۱۴۵ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای نیمه‌تمام استانی در شهرستان گناباد اختصاص یافته است.

وی همچنین طرحهای نیمه‌تمام ملی گناباد را ساخت و تکمیل خط ریلی یونسی - بجستان- گناباد به عنوان نخستین قطعه مسیر راه‌آهن چابهار - زاهدان - مشهد در محدوده خراسان رضوی، فرودگاه گناباد، گازرسانی به صنایع و روستاهای پس‌کلوت بخش کاخک، جاده دو بانده بیدخت - خضری- دشت بیاض و توسعه دیگر راههای جاده‌ای این شهرستان بر شمرد.

فرماندار گناباد گفت: تاکنون دو هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای نیمه‌تمام ملی در شهرستان گناباد اختصاص یافته است. 

قربانی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی مهمترین رویکرد بخش کشاورزی گناباد برای کاهش و مصرف بهینه آب طی امسال توسعه مکانیزاسیون از طریق اجرای خطوط انتقال است و با هدف ذخیره سازی بهینه آب شرب، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی این شهرستان با صرف هزینه ۶۰ میلیارد ریال در حال ساخت است و تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ۹ هزار تن قیر رایگان و تهاتری (مصرفی) با هدف توسعه و عمران مناطق روستایی گناباد هم طی یک سال گذشته توزیع شده است.

فرماندار گناباد گفت: میزان اعتبار تخصیصی به شهرداریها و دهیاریهای این شهرستان از ۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ به ۱۲۰ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال طی سال گذشته افزایش یافته است.

قربانی افزود: ۶۴ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال مالیات بر ارزش افزوده هم طی سال ۱۳۹۸ در شهرستان گناباد جمع‌آوری شد.

حمایت مشاغل زیان‌دیده از کرونا

فرماندار گناباد مهمترین رویکرد امسال دولت دوازدهم را برای تحقق جهش تولید "حمایت و صیانت از اشتغال و کارآفرینی" به ویژه در مشاغل و واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از بحران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اعلام و بیان کرد: این بحران بهداشتی مشکلات و آسیبهای زیادی برای حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، بازار و تولید ایجاد کرده است و موجب کاهش رونق اقتصادی شده است. 

قربانی افزود: دولت برای حمایت از اصناف و فعالان گردشگری تمهیدات خاصی را پیش بینی کرد که از جمله آنها می توان به مهلت به بدهکاران بانکی تسهیلات و تعویق انداختن مهلت پرداخت قبضهای آب و برق و گاز مشترکان این بخشها اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای حمایت از واحدهای تولیدی جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با حضور معاون استاندار و تعدادی از  روسای سازمانها و مدیران کل دستگاههای اجرایی ذیربط استان با محوریت گناباد طی دو هفته گذشته در این شهرستان برگزار شد که منجر به  انعقاد ۱۶ تفاهمنامه اقتصادی به ارزش ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال شد.

فرماندار گناباد گفت: با حمایتهای دولت تدبیر و امید چهار واحد تولیدی گناباد که در بخشهای مختلف دارای تنگناهایی بودند طی یک سال گذشته مشکلاتشان رفع شده و به چرخه تولید بازگشتند و ۶۴ واحد تولیدی طی پنج سال قبل به مجموع واحدهای تولیدی این شهرستان اضافه شدند و ظرفیت اکتشافی معادن گناباد هم طی همین مدت از ۲۷ میلیون تن به ۳۴ میلیون تن افزایش یافت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.