فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزبانان هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد طی دو ماه گذشته مقادیری کالای بهداشتی، درمانی و ۲۴۰ عدد مرغ زنده را در مرز دوغارون کشف و ضبط کردند.

کشف انواع کالاهای قاچاق در مرزهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سردار ماشاالله جان‌نثار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و همچنین حمایت از تولیدات داخلی، مرزبانان این فرماندهی طی ایست و بازرسی‌های مداوم در ایستگاه‌های پست و کنترل مرزی، موفق شدند در عملیات‌های جداگانه از ورود و خروج مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق و بدون مجوز جلوگیری کنند.

وی با اشاره به کشف کالاهای قاچاق طی هفته گذشته، افزود: کالاهای کشف شده شامل ۲۴۰ عدد مرغ زنده، ۱۸۰۰ عدد نخ بخیه پزشکی، ۷۳ هزار عدد کپسول آموکسی‌سیلین و ۲۳ هزار و ۵۰۰ عدد قرص ویتامینه بوده است.

جان‌نثار مطرح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را ۵۹۴ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال برآورد کردند و در این رابطه تعدادی متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: همچنین طی دو ماه گذشته مرزبانان هنگ مرزی تایباد موفق شدند ۲ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۳۶۳ عدد کالای بهداشتی و دارویی قاچاق را در مرزهای این استان کشف و ضبط کنند.

فرمانده مربانی خراسان رضوی بیان کرد: کالاهای بهداشتی و دارویی کشف شده شامل ماسک و دستکش بهداشتی و داروی بود که کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۶ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال برآورد کردند.

جان نثار گفت: با توجه به نیاز به رعایت موازین بهداشتی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا، امروزه مبارزه با قاچاق کالاهای بهداشتی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: مرزبانان ما نیز با سخت‌کوشی و هوشیاری با قاچاقچیان کالاهای بهداشتی برخورد قاطعی خواهند داشت و اجازه نخواهند داد این خیانتکاران سرمایه‌های ملی کشور را به یغما برده و جان هموطنانمان را به خطر بیندازند.

خراسان رضوی حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد به صورت شبانه‌ روزی رصد می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.