رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه، شمار واحدهای آسیب دیده از کرونا در این شهرستان را سه هزار و ۶۶۱ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد، تاکنون ۶۱۴ واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کردند.

۳۶۶۱ واحد آسیب دیده از کرونا در تربت‌حیدریه شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر اسماعیل‌پناه اظهار کرد: برای جبران خسارت واحدهای آسیب دیده از کرونا که در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کردند ۹۶ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که تاکنون ۲۶ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

وی فرصت باقیمانده برای استفاده از این تسهیلات را یک هفته ذکر کرد و افزود: ثبت‌نام مورد نظر تا پنج مردادماه تمدید شد و تنها ۱۵ درصد از سهمیه ابلاغی یعنی برابر ۲۰ درصد از مشاغل آسیب دیده از کرونا در تربت‌حیدریه، برای دریافت این تسهیلات در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کردند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه از همه واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا خواست در این فرصت باقیمانده، مراحل ثبت نام را در سامانه انجام دهند تا در ادامه بتوانند از تسهیلات مورد نظر نیز استفاده کنند.

اسماعیل پناه افزود: دولت امسال برای آسیب دیدگان از کرونا در حوزه کارگری، بیمه بیکاری را پیش بینی کرد که طبق روال قانونی در حال پرداخت است و در ادامه برای کارفرمایان نیز تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در ۱۴ رسته شغلی و شامل سه گروه کارگرانی که دارای بیمه هستند، خویش فرماها و متصدیان کارگاه‌های تولیدی و همچنین کارگاه‌هایی که به صورت خویش فرما فعالند پرداخت می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: در قالب این طرح برای واحدهای تولیدی به ازای هر کارگر بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود که نحوه دریافت آن تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال توسط وام گیرنده با چک و سفته، تا سقف ۴۸۰ میلیون ریال با یک ضامن و در ادامه تا سقف ۲ میلیارد ریال طبق توافق بانک با وام گیرنده با نرخ ۱۲ درصد به صورت اقساط ۲۷ ماهه و با تنفس سه ماهه است.

اسماعیل پناه افزود:  رانندگان تاکسی نیز تا سقف ۶۰ میلیون ریال می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.