بیست و چهارم تیر بود که در گزارشی میدانی بنا به درخواست اهالی محله بهمن ۴ شرایط و کیفیت آب آشامیدنی مردم این محله را از زبان خودشان منعکس کردیم.

حضور آزمایشگاه سیار آبفا مشهد در بهمن ۴

هاشم رسائی‌فر/

 بیست و چهارم تیر بود که در گزارشی میدانی بنا به درخواست اهالی محله بهمن ۴ شرایط و کیفیت آب آشامیدنی مردم این محله را از زبان خودشان منعکس کردیم.

گزارشی که در آن اهالی بهمن ۴ گلایه‌مندی زیادی از کیفیت آب شرب این محله داشتند. مواردی از جمله رنگ نامتعارف، بوی بد و ناخالصی زیاد که همگی متفق القول بر این موضوع اصرار داشتند که کیفیت آب آشامیدنیشان در بیشتر ساعات شبانه‌روز مطلوب نیست و مشکلاتی دارد.

آن‌ها تأکید داشتند که حتی بروز مشکلات گوارشی و کلیوی و بعضاً بیماری‌های پوستی که مردم در این محله با آن دست به گریبان هستند ناشی از پایین بودن کیفیت آب شربی است که مردم در بهمن ۴ مصرف می‌کنند.

پس از انتشار این گزارش مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد نسبت به انتشار ادعاهای مطرح شده از سوی اهالی بهمن ۴ واکنش نشان داد و گفته‌های اهالی این محله را با واقعیت‌ها مغایر دانست که در نهایت قرار بر این شد تا با حضور در محله بهمن ۴ از نزدیک ادعای مردم این منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

•       در ظاهر مشکلی نبود

دیروز صبح به همراه مدیر روابط عمومی، مسئول کنترل کیفی آب و آزمایشگاه سیار شرکت آب و فاضلاب شهر مشهد به محله بهمن ۴ رفتیم. نمونه‌برداری از چند نقطه مختلف انجام شد و همان جا در آزمایشگاه سیار شرکت آب و فاضلاب مشهد بررسی‌های لازم روی آب منطقه صورت گرفت. نتیجه طبق آنچه ارائه شد، به گفته مسئول کنترل کیفی آب شرکت در شرایط نرمال قرار داشت و ایرادی به لحاظ کیفیت در آن دیده نشد. آب ظاهری زلال داشت و به واقع و به گفته مسئولان شرکت آب و فاضلاب مشهد حاضر در محل ایرادی بر آن وارد نبود.

•       از مردم اصرار از مسئولان انکار

اما آنچه بیشتر اهالی مدعی آن بودند و بر آن اصرار داشتند این بود که کیفیت آب چندان مطلوب نیست و همان داستان‌های گزارش قبل ادامه دارد. یکی دو نفر از آن‌ها آبی که جوشانده بودند را برای نمونه آوردند که روی آن لایه‌ای چربی مانند وجود داشت که در واکنش به این موضوع مسئول کنترل کیفی شرکت عنوان کرد ملاک سنجش کیفیت آب برای ما اولین خروجی آب در مکان است نه آبی که جوشانده شده و معلوم نیست در چه شرایطی بوده است. در این فقره همان طور که نتایج آزمایش‌ها در محل نشان داد مشکلی در کیفیت آب وجود ندارد.

خلاصه اینکه از اهالی بهمن ۴ اصرار که کیفیت آب در طول شبانه‌روز متفاوت و در بسیاری از مواقع نامطلوب است و از کارکنان حاضر شرکت آب و فاضلاب انکار که مشکلی از بابت کیفیت آب این منطقه نیست؛ چرا که آب این محله به شبکه شهری متصل شده و اگر بنا به مشکل کیفیت باشد باید از آنجا تا محله‌های قاسم‌آباد مردم مشکل کیفیت آب می‌داشتند.

•       استشهادیه‌ای برای پیگیری از طریقی دیگر

در راه برگشت اما استشهادیه‌ای با امضای چند نفر از اهالی بهمن ۴ تحویل خبرنگار قدس شد که در آن بر حضور چندباره آزمایشگاه سیار شرکت آب و فاضلاب مشهد در محل تأکید شده بود و هر بار فقط نمونه‌برداری کردند و گفتند آب مشکل ندارد، در صورتی که مشکلات همچنان پابرجاست. در این نوشته به این موضوع نیز اشاره شده که تنها در صورتی ادعای سالم بودن آب قابل قبول اهالی این منطقه است که نتایج نمونه‌گیری و آزمایش توسط آزمایشگاهی بی‌طرف انجام شود در این صورت است که حقیقت معلوم خواهد شد.

محتشمی راد، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد در واکنش به ارائه این استشهادیه گفت: ما به نتیجه آزمایش‌هایی که توسط آزمایشگاه‌های ما انجام می‌شود چه ثابت و چه سیار اعتماد کامل داریم و مرجع قانونی برای سنجش کیفیت آب شهر مشهد است اما چنانچه اهالی این منطقه به این موضوع معترض هستند می‌توان هم موضوع را از طریق بهداشت که نهاد نظارتی در این مورد است پیگیری کرد و هم اینکه نمونه آب منطقه را در آزمایشگاه دیگری مورد بررسی قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.