کمیسیون ملی یونسکو در ایران، در اقدامی تصمیم به برگزاری اولین نمایشگاه خوشنویسی مجازی با نام «میراث ماندگار» گرفت که این نمایشگاه از ۲۵ تیر ماه ۹۹ در صفحه اینستاگرام این سازمان به ‌صورت آنلاین برگزار شده است.

برگزاری اولین نمایشگاه مجازی خوشنویسی

مهدیه قمری/

کمیسیون ملی یونسکو در ایران، در اقدامی تصمیم به برگزاری اولین نمایشگاه خوشنویسی مجازی با نام «میراث ماندگار» گرفت که این نمایشگاه از ۲۵ تیر ماه ۹۹ در صفحه اینستاگرام این سازمان به ‌صورت آنلاین برگزار شده است.

مشاور هنری و دبیر شورای سیاست‌گذاری خوشنویسی این کمیسیون در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: گالری موجود در این کمیسیون برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری تجهیز و آماده شده، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتیم اولین نمایشگاه را به صورت مجازی برگزار کنیم.

محمد حیدری ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۸ اثر خوشنویسی از ۹ هنرمند استاد و عضو کمیسیون ملی یونسکو در ایران از جمله استاد یدالله کابلی خوانساری، استاد امیراحمد فلسفی، استاد الهه خاتمی، استاد فرشته حسینی و … در سبک‌های نستعلیق، شکسته و نقاشی خط، برای علاقه‌مندان با هدف گردآوری آثار سفیران شایسته فرهنگ و هنر ایران، به نمایش گذاشته شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که برگزاری نمایشگاه مجازی در کمیسیون ملی یونسکو در ایران، باید از بهترین شرایط برای علاقه‌مندان برخوردار باشد، بیان کرد: برای برگزاری این نمایشگاه در ابتدا فیلمی از محیط نمایشگاه در گالری این کمیسیون تصویربرداری شد و در مرحله بعد عکس‌ها باکیفیت مناسب در فیلم مورد نظر قرار گرفت تا امکان تماشای مطلوب را برای علاقه‌مندان فراهم کند.

به گفته مشاور هنری و دبیر شورای سیاست‌گذاری خوشنویسی کمیسیون ملی یونسکو در ایران، گالری این کمیسیون آماده برگزاری نمایشگاه برای همه هنرمندان است. حتی این کمیسیون امکان برگزاری مجازی نمایشگاه‌ها را در محیط های مختلفی که هنرمندان مد نظر دارند، دارد، فقط کافی است هنرمندان از محیط نمایشگاه خود فیلم ۳۶۰ درجه  بگیرند و همراه با عکس باکیفیت از آثار خود برای کمیسیون ملی یونسکو در ایران ارسال کنند تا نمایشگاه به صورت مجازی در سایت این کمیسیون برگزار شود.

حیدری معتقد است: بسیاری از موزه‌ها در کشورهای خارجی با شیوع بیماری کرونا از طریق مجازی آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند. بی‌تردید هر کدام از آن‌ها زیرساخت‌های خوبی برای برگزاری نمایشگاه‌های مجازی داشته‌اند که ممکن است این زیرساخت‌ها در کشور ما وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: امیدوارم هر چه زودتر ویروس کرونا در همه جای جهان و کشور ما از بین برود تا بتوان نمایشگاه‌ها را حضوری برگزار کرد تا زمینه گفت‌وگو و تعامل حضوری هنرمندان با مردم درباره آثار هنری فراهم شود.

مشاور هنری و دبیر شورای سیاست‌گذاری خوشنویسی کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: این نمایشگاه مجازی از طریق آدرس www.gallery.irunesco.org  و صفحه کمیسیون ملی یونسکو در ایران در اینستاگرام قابل دسترسی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.