شیوع بیماری کرونا علاوه بر ایجاد ترس و استرس باعث شده است که مردم با عادات ضدعفونی کردن بیشتر آشنا شوند اما در این میان هنوز بسیاری نمی‌دانند که آیا می‌توانند از طریق تماس با تلفن همراه به ویروس کرونا آلوده شوند.

آیا تلفن همراه موجب انتقال کرونا می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، عصر ایران به نقل از پایگاه اینترنتی ای بی سی نیوز نوشت: مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا توصیه می کنند که سطوحی که زیاد لمس می شوند مانند صفحه های لمسی تلفن های همراه، میزها، دستگیره های در، پریزهای برق، میزهای کار باید مرتب تمیز و ضدعفونی شوند.

اما دکتر «سیمون وایلد» پزشک متخصص بیماری های عفونی در آمریکا در مقاله ای در پایگاه اینترنتی ای بی سی نوشت: سطوحی که لمس می شوند «منبع اصلی انتقال ویروس کرونا نیستند اما باید خطر این انتقال را از همه منابع احتمالی به حداقل رساند.»

وی افزود: با توجه به وابستگی ما به تلفن های همراه و استفاده مکرر از آنها در طول روز باید نسبت به تمیز کردن آنها و به حداقل رساندن گسترش ویروس کرونا از طریق آنها آگاه باشیم.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا و سازمان جهانی بهداشت هر دو موافق هستند که ویروس SARS-CoV-۲ می تواند بالقوه بر روی سطوح زندگی کند و موجب بروز آلودگی شود اما این موضوع هنوز ثابت نشده است.

با این حال، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، تمیز کردن و ضد عفونی کننده سطوحی را که بسیار لمس می شوند از جمله تلفن همراه، دستگیره های در ، میز کار، پریزهای برق ، تبلت ها و موارد دیگر توصیه می کند.

دکتر دیوید سنیمو متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه «راتگرز» در آمریکا هم معتقد است: اگر به دیگران اجازه ندهید که به تلفن همراه شما دست بزنند، احتمال آلودگی به ویروس کرونا را به حداقل می رسانید اما اگر تلفن همراه شما آلوده شود در آن صورت خطر بزرگ تر این است که تلفن را به صورت خود بزنید.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کردند که هنگام تمیز کردن صفحه نمایش لمسی تلفن های هوشمند خود، باید از دستورالعمل کارخانه های سازنده پیروی کنید و در صورت عدم وجود این دستورالعمل ها باید از دستمال های الکلی یا اسپری های پایه الکلی که دست کم ۷۰ درصد الکل دارند، استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.