رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که ۵۶ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر بزرگراهی پایتخت رخ داده است.

بیشترین تصادف موتورسیکلت در کدام بزرگراه‌های تهران رخ می‌دهد؟

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ احسان مومنی با هشدار در مورد تصادفات مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران گفت: متاسفانه درصد قابل توجهی از جانباختگان حوادث ترافیکی در تهران بزرگ مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است که این آمار نگران کننده است.

وی با اشاره به تحلیل آمار مربوط به مرگ و میر موتورسیکلت سواران در تصادفات رانندگی بهار امسال، اظهارکرد: بررسی آمار تصادفات منجر به فوت در معابر شهر تهران در این مدت نشان می‌دهد که حدود ۴۸ درصد فوت شدگان تصادفات پایتخت مربوط به موتورسیکلت سواران است که متاسفانه که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هم یافته است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از جانباختگان نیز جوان و دارای سنی بین ۱۸ تا ۳۰ سال هستند، گفت: متاسفانه عمده دلایل این تصادفات نیز عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی بوده است. عدم استفاده از کلاه ایمنی نیز بر افزایش شدت جراحات و مرگ موتورسواران تاثیر زیادی دارد.

مومنی افزود:از طرف دیگر این جانباختگان و افراد جزو نیروهای مولد و جوان کشور هستند که نبودشان بدون شک خسارتی سنگین و غیرقابل جبران برای جامعه و خانواده آنان است.

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد از تصادفات موتورسیکلت سواران نیز در معابر بزرگراهی پایتخت رخ داده است، گفـت: آمارهای پلیس راهور نشان می دهد که بزرگراه های امام علی(ع)، آزادگان، شهید مدرس، شهید همت و ... بیشترین این تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

به گفته رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تردد موتورسیکلت سواران در تونل های شهری نیز ممنوع بود و متأسفانه تردد در این تونل ها نیز در مواردی می تواند منجر به سرگیجه و از دست رفتن تعادل موتورسیکلت سواران و تصادف آنان شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.