در آستانه شهادت امام جواد (ع)، ورود زائر به کاظمین ممنوع شد و متولیان حرم با توجه به عدم امکان تشرف زائران سایر شهرها به حرم امامین جوادین (ع)، اقدام به ثبت‌نام زیارت نیابتی کردند.

ورود زائر به کاظمین از امروز ممنوع شد/ آغاز ثبت‌نام زیارت نیابتی

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه شهادت امام جواد (ع)، هر ساله جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) به زیارت حرم امامین جوادین (ع) مشرف می‌شدند اما امسال با توجه به شیوع کرونا و تدابیر امنیتی و بهداشتی در بغداد و کاظمین، مسؤولان عراقی از عدم پذیرش زائر در ایام شهادت امام نهم شیعیان در شهرهای بغداد و کاظمین خبر دادند.

به طوری که از امروز سیطره‌های شهر کاظمین بسته شده و امکان ورود زائر به این شهر و زیارت حرم امامین جوادین (ع) وجود ندارد.

بر همین اساس، متولیان حرم کاظمین با توجه به عدم پذیرش زائر در این ایام و اشتیاق مسلمانان برای تشرف به حرم امامین جوادین (ع) همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع)، اقدام به راه‌اندازی زیارت نیابتی کرده‌اند.

به طوری که علاقه‌مندان به زیارت امام جواد (ع) در سالروز شهادت آن حضرت که به دلیل بسته بودن مرزها و حتی سیطره‌های شهر کاظمین امکان تشرف به حرم را ندارند، می‌توانند با مراجعه به اینجا اسامی خود را ثبت کرده تا خادمان آستان امامین جوادین (ع) در سالروز شهادت باب الحوائج (ع) به نیابت از آن‌ها زیارت کنند.

حرم امامین جوادین (ع) پس از شیوع کرونا حتی یک روز هم بسته نشد اما به دلیل اعمال محدودیت‌ها تعداد زائران بسیار محدود شد. مراسم تعویض پرچم حرم نیز بدون حضور زائر توسط خادمان آن استان برپا شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.