رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: دولت به جای پرداخت تسهیلات کرونایی ، ثبات را به بازار برگرداند، زیرا نوسانات قیمتی مردم و واحدهای صنفی را فلج کرده است.

رکود در بازار آجیل و خشکبار مشهد/ دولت به جای پرداخت تسهیلات کرونایی ، ثبات را به بازار برگرداند

علیرضا ارزانی ممقانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: وضعیت بازار ، حرفی برای گفتن نگذاشته است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت ها باعث شده است که توان عمومی خرید مردم بسیار کاهش پیدا کند به طوری که مردم آجیل و خشکبار  را از قاب عکس و تصاویر ببینند و در کتاب های تاریخی به اینکه زمانی این محصولات را مصرف می کرده اند اشاره کنند.

ارزانی با بیان اینکه  رکود در بازار آجیل و خشکبار  به طور واقعی در بازار مشهد رخ داده است، افزود:  از ابتدای سال تاکنون در  برخی از اقلام این بازار  ۲۵درصد و در برخی دیگر ۴۰  الی ۵۰ درصد افزایش قیمت رخ داده است ، اگرچه برخی از واحدهای صنفی این اتحادیه به دلیل کسادی بازار در شب عید به ناچار  در ابتدای سال جاری کالاهای خود را به ضرر واگذار کردند .

وی بابیان اینکه صادرات آجیل و خشکبار نیز به دلایل مختلف کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد از اعضای این اتحادیه از ابتدای سال جاری،  جهت ابطال پروانه کسب اقدام و پروانه های خود را باطل کرده اند. همچنین حدود ۳۰درصد از واحدهای صنفی این اتحادیه به دلیل کرونا و مسائل موجود در بازار به طور موقت اقدام به تعطیلی مغازه های خود کرده اند ولی هنوز در باره ادامه فعالیت یا خارج شدن از این بازار تصمیمی نگرفته اند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد ادامه داد: دولت اعلام کرده است برای هر کارگر در یک واحد صنفی ۱۲میلیون تومان تسهیلات کرونایی پرداخت می کند و اگرچه تعدادی از اعضای این اتحادیه نیز برای دریافت این تسهیلات اقدام کرده اند اما با وجود سنگ اندازی هایی که از سوی برخی بانک ها در زمینه دریافت این تسهیلات انجام می شود امیدی به دریافت آن ندارند.

وی ادامه داد:  تقاضای ما از دولت این است که به جای پرداخت تسهیلات به اصطلاح کرونایی به واحدهای صنفی و تولیدی  که برای دریافت آن باید مسیر پر پیچ وخم بانکی را طی کنند، ثبات را به بازار برگرداند و جلو این نوسانات و افزایش قیمت ها که مردم و صنوف مختلف را فلج کرده است را بگیرد زیرا مشخص نیست بر چه اساسی قیمت ارز در یک بازه زمانی کوتاه از ۱۵هزار تومان به ۲۵ هزار تومان افزایش پیدا می کند و مسئولی نیز در این زمینه پاسخگو نمی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.