فردا (۳۱ تیر) مهلت پایانی بانک مرکزی برای صادرکنندگانی است که همچنان ارز حاصل از صادرات خود در دو سال گذشته را در سامانه نیما عرضه نکرده‌اند. اعلام اسامی متخلفین و لغو کارت بازرگانی در انتظار صادرکنندگانی است که از این دستورالعمل سرپیچی کنند.

فردا، آخرین مهلت برای بازگشت ارز صادرکنندگان

به گزارش قدس آنلاین، فردا ۳۱ تیرماه، آخرین مهلت برای صادرکنندگانی است که طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ صادرات انجام داده، اما همچنان ارزهای حاصل از صادرات خود را به بازارهای داخلی بازنگردانده‌اند.

مسئله بازگشت ارزهای صادرکنندگان به بازار داخلی زمانی از اهمیت فراوان پیدا شد که شیوع بیماری کرونا منجر به بسته شدن مرزهای کشور و در نتیجه اختلال در تعادل ارز بازارهای داخلی شد. به همین دلیل بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای در هفت اردیبهشت سال جاری، مهلت پایان تیرماه را برای تمامی صادرکنندگانی که طی دو سال گذشته اقدام به صادرات کرده اند و همچنان ارز خود را در سامانه نیما عرضه نکرده‌اند، تعیین کرد.

این ضرب‌الاجل پس از آن نیز در چندین نوبت از سوی رئیس جمهوری، وزیر اقتصاد و امور دارایی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی تکرار شد و انتظار می‌رود ورود این حجم گسترده ارز که طبق پیش بینی بانک مرکزی حدود ۲۷.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود، بتواند مهاری بر بازار ملتهب ارز در کشور باشد.

طبق اطلاعیه بانک مرکزی صادرکنندگانی که تا پایان فردا نسبت به عرضه ارزهای خود در سامانه نیما اقدام نکنند، با اقداماتی تنبیهی مانند، لغو کارت بازرگانی و اعلام اسامی متخلفان مواجه خواهند شد. همچنین سخنگوی قوه قضائیه نیز خبر از ورود دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفین داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.