شهردار مشهد گفت: پس از ۳۱ سال تلاش برای تصویب طرح راهبردی توس، این طرح امروز در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید.

طرح راهبردی توس و الحاق رسمی این منطقه به شهر مشهد مصوب شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا کلایی افزود: در طول یک سال و نیم گذشته در کمیته‌های مختلف شورای عالی شهرسازی مشغول دفاع از طرح بودیم و امروز پس از ۳۱ سال می توانیم این خبر را به دوستداران میراث فرهنگی، فردوسی، مردم ساکن در محدوده منفصله توس و افراد دارای اراضی در محدوده توس بدهیم که این منطقه دارای طرح راهبردی مصوب شده است.
وی ادامه داد: با تصویب این طرح راهبردی، سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی منطقه منفصله توس به صورت قانونی به شهر مشهد ملحق شد و امیدواریم با این مجوز، در کمترین زمان ممکن و حدود چهار ماه، طرح تفصیلی محدوده توس را در کمیسیون ماده پنج استان خراسان رضوی تصویب کنیم که در این مسیر همچنان نیازمند حمایت شورای اسلامی شهر مشهد و سایر مسوولان استان هستیم.
شهردار مشهد گفت: حفاظت از موقعیت توس، آرامگاه فردوسی و محوطه‌های تاریخی پیرامونی آن از نکات برجسته این طرح است و می توانیم مطمئن باشیم که تا قرن‌ها از این مجموعه‌های تاریخی حفاظت خواهد شد و می توانیم آن را توسعه دهیم.
کلایی افزود: تاکنون ساخت وسازهای غیر مجاز را کنترل می‌کردیم اما از این پس می توانیم یک ساماندهی توسعه محور را در منطقه توس دنبال کنیم .

منبع: ایرنا

انتهای مطلب/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.