سخنگوی وزارت بهداشت از فوت 217 بیمار مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

فوت ۲۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۲۴۱۴ بیمار جدید

قدس آنلاین: سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۴۰ هزار و ۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  ۳۵۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری ، تا کنون دو میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه عنوان کرد: وضعیت استانهای قرمز و هشدار در کشور همانند روزهای گذشته است و کماکان مهمترین توصیه ما، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و اجرای پروتکل‌های بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در مجامع عمومی، ادارات و سایر نقاط 67 تا 83 درصد گزارش شده است که البته این برای مهار بیماری کافی نیست.

لاری عنوان کرد: بانک‌ها و رستوران‌ها بهترین عملکرد را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند که از آنها تشکر می‌کنیم ضمن اینکه بالغ بر 8 هزار واحد صنفی به علت عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.