امارات متحده عربی به منظور توسعه قابلیت های علمی و فناوری خود و همچنین کاهش وابستگی به نفت، امروز (دوشنبه) نخستین مأموریت فضایی خود را به سوی مریخ آغاز کرد.

امارات اولین مأموریت فضایی خود را به سوی مریخ آغاز کرد

قدس آنلاین: به گزارش رویترز، امارات متحده عربی به منظور توسعه قابلیت های علمی و فناوری خود و همچنین کاهش وابستگی به نفت، امروز (دوشنبه) نخستین مأموریت فضایی خود را به سوی مریخ آغاز کرد.

فضاپیمای "هوپ پروب" در ساعت ۱:۵۸ صبح به وقت امارات (ساعت ۶:۵۸ صبح به وقت ژاپن) از مرکز فضایی تانگاشیما در ژاپن برای انجام یک سفر هفت ماهه به سیاره سرخ پرتاب شد. این فضاپیما در مدار مریخ قرار خواهد گرفت و داده هایی را از اتمسفر این سیاره ارسال خواهد کرد.

اولین مأموریت فضایی امارات به مریخ در ابتدا قرار بود در 14 ژوئیه آغاز شود، اما به دلیل هوای بد دو بار به تعویق افتاده است.

با گذشت بیش از یک ساعت از زمان پرتاب، این کاوشگر پانل های خورشیدی را برای تأمین انرژی سیستم های خود باز کرد و با مرکز کنترل روی زمین ارتباط رادیویی برقرار کرد.

در حال حاضر هشت مأموریت فضایی در حال اکتشاف مریخ هستند. برخی از این فضاپیماها وارد مدار این سیاره شده اند و برخی روی سطح آن فرود آمده اند. چین و ایالات متحده قرار است امسال هر کدام یک فضاپیمای دیگر به مریخ ارسال کنند.

به گفته وزیر علوم پیشرفته امارات، مأموریت مریخ 200 میلیون دلار هزینه داشته است. هدف از این مأموریت مطالعه تغییرات روزانه و فصلی مریخ، و برای اولین بار ارائه تصویری کامل از جو مریخ است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.