سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در نقاط مختلف کشور هشدار داد.

هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و وزش باد شدید هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت چهارشنبه (اول مردادماه) برای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و ارتفاعات هرمزگان، پنجشنبه (۲ مردادماه) برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و ارتفاعات هرمزگان و جمعه (۳ مردادماه) برای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و ارتفاعات هرمزگان، نیمه غربی کرمان، شرق و جنوب فارس پیش بینی می شود.

در ادامه این هشدار با اشاره به تشدید سرعت وزش باد آمده است:  امروز (۳۰ تیرماه)  وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و جنوب خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق هرمزگان رخ می دهد. اواخر وقت فردا (۳۱ تیرماه) هم وزش باد شدید در شرق مازندران و گلستان پیش بینی می شود و تا ظهر چهارشنبه (اول مردادماه) ادامه می یابد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک، شکسته شدن سرشاخه درختان، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می شود و سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در رانندگی و حرکت با سرعت مطمئنه و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می کند.

در بخش دیگری از این هشدار به شمالی شدن جریانات و کاهش محسوس دما اشاره و آورده شده است: از چهارشنبه (اول مردادماه) تا اواخر وقت پنجشنبه (2 مردادماه) کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما بویژه دربیشینه دما در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی و نسبت به کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها با توجه به نوسانات دما توصیه می شود.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.