رئیس ائتلاف الفتح عراق ضمن هشدار نسبت به طرح ترکیه برای ایجاد "کمربند امنیتی" در عراق، از بغداد و همه گروه‌های ملی این کشور خواست برای پایان دادن به تجاوز اقدامات لازم را در پیش بگیرند.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از شبکه خبری المیادین، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز (دوشنبه) اظهار کرد: با نگرانی بسیاری تحولات مربوط به تجاوز گسترده ترکیه به شمال عراق را دنبال می‌کنیم.

العامری با تاکید بر اینکه این تجاوز با هر بهانه‌ای باشد، مردود است و هیچ توجیه بین‌المللی، قانونی یا حمایت قانونی ندارد، گفت: تجاوز اخیر از تمامی تجاوزهای قبلی از نظر عمق و مدت آن متفاوت است، عمق آن به ۲۵ کیلومتر رسیده و نیروهای زیادی حضور دارند. 

رئیس ائتلاف الفتح عراق در ادامه گفت: این مساله حامل نشانه‌های خطرناکی از قصد ترکیه برای تحمیل سیاست خود به عراق است، آنها تلاش می‌کنند یک کمربند امنیتی مشابه کمربندی امنیتی شمال سوریه در عراق نیز ایجاد کنند.

او با هشدار نسبت به این نقشه آنکارا، از دولت ترکیه خواست فورا از خاک عراق عقب‌نشینی کند.

العامری افزود: این اقدامات خصمانه به نفع دو کشور که روابط تاریخی، دینی و برادرانه گسترده‌ای دارند و نیز به نفع روابط اقتصادی پیشرفته آنها نیست.

رئیس ائتلاف الفتح عراق گفت: از دولت عراق می‌خواهیم از سکوت خود خارج شود و تمام اقدامات دیپلماتیک و سیاسی لازم برای پایان دادن به تجاوزهای مکرر را در پیش گرفته و این مساله را در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و نیز محافل بین‌المللی مطرح کند.

وی ادامه داد: همه گروه‌های ملی عراق نیز باید موضع‌گیری یکپارچه‌ای برای حفاظت از حاکمیت عراق و پایان دادن به این تجاوز در پیش بگیرند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.