دانشیار گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در این روزهای بحرانی کرونایی، برخی از والدین واکسیناسیون فرزندانشان را به تأخیر انداخته‌اند که بسیار خطرناک و نگران کننده است.

والدین واکسیناسیون کودکان را به تاخیر نیندازند

به گزارش قدس آنلاین، دانشیار گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و جهان توجه بسیاری را به خود جلب کرده، اما این وضعیت بحرانی نباید موجب غفلت سایر حوزه‌ها و موضوعات بهداشتی و درمانی بشود که یکی از موارد لزوم واکسیناسیون به هنگام کودکان است.

دکتر لیدا جراحی افزود: واکسن‌ها از بدن انسان محافظت می‌کنند تا اگر در زمانی ویروس وارد بدن شد به راحتی با آن مقابله کنند و در این روزهای کرونایی در برخی مناطق که با بحران این ویروس مواجه هستیم مراجعه برخی از والدین به مراکز بهداشتی برای واکسیناسیون فرزندانشان با تأخیر و وقفه همراه است که مایه نگرانی است و خطراتی را به دنبال دارد.

دانشیار گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط همه‌گیری کرونا این نگرانی وجود دارد که به دلیل تأخیر و عدم انجام برخی اقدامات بهداشتی و درمانی همچون واکسن کودکان با همه‌گیری دیگری مواجه شویم پس انجام به‌موقع واکسیناسیون، فرزندانمان را در برابر بیماریهایی، چون فلج اطفال، سل و سرخک ایمن می‌کند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.