۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 712688

ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۰ به منظور برنامه‌ریزی و تطبیق امور با فرآیندهای حج سال آینده در ابعاد اجرایی و مالی متناسب با شرایط و توافقات با کشور میزبان، متوقف شد.

ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۰ متوقف شد

به گزارش قدس آنلاین، ثبت‌نام حج تمتع برای حضور زائران در مناسک حج امسال از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و پس از شیوع کرونا و عدم اطلاع‌رسانی دقیق سعودی‌ها از برپایی یا عدم برپایی حج تمتع سال جاری در زمان مقرر، عملیات ثبت‌نام کاروان‌ها ادامه داشت.

به طوری که ایران تا آخرین لحظه در حال برنامه‌ریزی به منظور اعزام زائران خانه خدا به حج تمتع سال جاری بود که در نهایت عربستان از عدم پذیرش زائران خانه خدا از سایر کشورها و لغو حج تمتع خبر داد و مقرر شد حج امسال فقط برای ساکنان عربستان برپا شود.

با تعطیلی حج تمتع برای سایر کشورها، بر اساس قراردادهای منعقد شده با طرف سعودی و توافقات صورت گرفته، قراردادهای حج امسال به قوت خود باقی است و برای سال آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری به برگزاری جلسه شورای عالی حج برای تعیین تکلیف افرادی که در حج امسال ثبت‌نام و هزینه‌ها را پرداخت کرده بودند، اشاره کرد و مقرر شد تا با هماهنگی صورت گرفته با دولت، افرادی که هزینه حج را پرداختند دیگر مشمول افزایش هزینه حج سال آینده نشوند.

با این وجود، همچنان جلسه شورای عالی حج برگزار نشده و به صورت قطعی تصمیم در این زمینه اعلام نشده است.

اکنون بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، با توجه به اینکه برخی متقاضیان در فاصله زمانی اعلام رسمی تعطیلی حج امسال تاکنون فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند، نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۰ به منظور برنامه‌ریزی و تطبیق امور با فرایندهای حج سال آینده در ابعاد اجرایی و مالی متناسب با شرایط و توافقات آینده با کشور میزبان متوقف شد.

به گزارش فارس، قبل از اعلام رسمی عربستان مبنی بر تعطیلی حج امسال، بیش از ۹۵ درصد کاروان‌ها تکمیل شده بود که سازمان حج و زیارت برای تکمیل ۵ درصد باقیمانده امکان ثبت‌نام از مشمولان را با همان قیمت حج امسال فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.