مدیرشبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۱۷۱ نفر به این ویروس مبتلا شده اند و هم اکنون نیز ۱۲ نفر در بیمارستان بستری می باشند که حال ۲ نفر از آنان وخیم است.

ابتلای ۱۷۱ نفر به ویروس کرونا در بردسکن / ویروس کرونا کودکان را درگیر خود کرده است

دکتر مهدی عاقلتر در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین  در بردسکن اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت این شهرستان قرمز است و به همین دلیل آرامستانها و پارکها مجدد با توجه به ضرورت سلامت مردم تعطیل گردید.
وی افزود: تاکنون بیش از ۹ مورد کودک مبتلا به کرونا شده اند و لذا از خانواده ها درخواست داریم که تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد درگیری بیشتر اطفال به این ویروس نباشیم.
عاقلتر با بیان اینکه در دور اول شیوع کرونا هیچ کودکی به این ویروس مبتلا نشد، بیان کرد: اکنون در دور دوم شیوع بیماری کرونا شاهد آن هستیم که کودکان و نوجوانان به این ویروس مبتلا میشوند.
مدیر شبکه  بهداشت و درمان بردسکن گفت: از هفته ی گذشته رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم بیشتر شده و امیدواریم طی هفته آینده شاهد روند کاهشی افراد مبتلا به کرونا باشیم و این در صورتی است که ارعایت نکات بهداشتی استمرار داشته باشد.
عاقلتر با اشاره به اینکه مهار این ویروس منوط به تولید واکسن میباشد، اضافه کرد: به نوعی تا کشف واکسن و ریشه کن شدن این ویروس باید به زندگی با کرونا ادامه داد.
وی تنها راه شکست کرونا را رعایت مسائل بهداشتی و دوری از تجمعات ذکر کرد و افزود: به ازای هر ۱۰هزار نفر اگر بیش از یک نفر بستری باشد وضعیت قرمز آن شهر قرمز میشود ، که اکنون ۱۲ بیمار بستری در بیمارستان هستند.
عاقلتر گفت: اوضاع خیلی خوب نیست و روند به شدت در زمینه تست های سرپایی افزایشی میباشد، ولی وضعیت بستری ها ثابت است و تغییری که ویروس پیدا کرده است به شدت درگیری آن بیشتر شده.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اتاق اصناف بردسکن با شبکه بهداشت و درمان، بیان کرد: همه صنوف شهرستان طبق دستورالعمل باید پشت شیشه مغازه های خود نوشته "بدون ماسک وارد نشوید" را نصب کنند و از افراد بدون ماسک جلوگیری و خدمت رسانی صورت نگیرد.
وی با بیان اینکه بازار محل رفت و امد اصلی است و باید رعایت نکات بهداشتی در اولویت باشد، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تعداد ۳۰ اخطاریه به صنوف داده شده که از این تعداد ۱۸ مورد پملپ موقت شده است.
 عاقلتر بازرسی از اماکن عمومی را ۸۸۴  مورد ذکر کرد و افزود: تاکنون ۲۷۵۸ مورد بازرسی از تهیه مواد غذایی ، ۴۰ مورد بازدید از معادن ، ۹۰ مورد بازدید از پمپ بنزین ها ، ۳۱ مورد بازدید از دفاتر پیشخوان صورت گرفته که نکات و مسائل بهداشتی نیز به آنان تاکید شده است.
وی با اشاره به اینکه در طی این مدت ۷۵۰ مورد بازدید از نانوایی های سطح شهرستان نیز انجام گرفته است ، افزود: بازدیدها بصورت مستمر صورت میگیرد و با افراد متخلف برخورد خواهد شد، لذا در سطح شهر انتظار داریم واحدهای صنفی بیشتر رعایت نکات بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.