عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) از نقش حیاتی و وزنه سیاسی روسیه در منطقه خاورمیانه، مواضع ثابت و حمایت‌گرانه آن در قبال مساله فلسطین و حقوق ملی آن استقبال کرد.

تلاش روسیه برای احیا کمیته چهارجانبه صلح

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، دکتر احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اظهار کرد: روسیه تلاش می‌کند نقش کمیته چهارجانبه صلح را به جریان بیندازد. 

این اظهار نظر چند روز بعد از تعیین ولادیمیر سافرونکوف، به عنوان فرستاده ویژه روسیه در خاورمیانه است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است: سافرونکوف ۵۶ ساله که به عنوان سفیر ماموریت ویژه تعیین شده نماینده روسیه در تماس‌های دو جانبه و چند جانبه در دیدارهای کمیته‌ چهارجانبه صلح خواهد بود؛ کمیته‌ای که هدف آن دستیابی به راه حل دائمی و عادلانه برای نزاع فلسطینی - اسرائیلی و نیز اسرائیلی - عربی است. 

مجدلانی این انتصاب را مهم و دلیلی صریح بر توجه روسیه به امنیت و ثبات منطقه و تداوم تلاش‌های سیاسی طرف‌های بین‌المللی به منظور راهکار دو کشوری خواند.

مجدلانی ادامه داد: تماس‌هایی که سافرونکوف با هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه برقرار کرده بسیار با اهمیت هستند به طوری‌که بر به جریان انداختن فعالیت کمیته چهارجانبه بین‌المللی تاکید دارند زیرا که این کمیته سازوکاری از سازوکارهای عملی شورای امنیت و اجرای قطعنامه ۱۵۱۵ است.

سافرونکوف از زمان انتصابش تماس‌های تلفنی با هدف از سرگیری روند مذاکرات اسرائیل و فلسطین برقرار کرده است. این تماس‌ها شامل آلو اوشبیز مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل، رونالد اشتایننگر، فرستاده ویژه وزارت خارجه سوئیس، نماینده ویژه اتحادیه اروپا و نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه می‌شوند.

ازسرگیری روند مذاکرات اسرائیل و فلسطین با هدف ایجاد راهکارهایی برای مسائل محوری مربوط به وضعیت نهایی از محورهای رایزنی‌های تلفنی او بوده‌ است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.