پلیس انگلیس منع استفاده از اصطلاحات "تروریسم اسلامی" و "جهاد" را در هنگام توصیف حملات تروریستی افراط‌گراها بررسی می‌کند. این به دلیل انعکاس منفی این مساله روی کل مسلمانان است.

پلیس انگلیس حذف اصطلاح "تروریسم اسلامی" را بررسی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه تایمز انگلیس امروز (دوشنبه) نوشت: نیل باسو، رئیس واحد مبارزه با تروریسم این طرح را در برنامه‌ای در اینترنت در ژوئن گذشته با حضور بیش از ۷۰ نجات یافته از حملات تروریستی متعدد، خانواده‌های قربانیان و دیگر کارشناسان و شخصیت‌های آکادمیک مطرح کرد.

باسو پیشنهاد داد، تروریست‌هایی که پشت انفجار متروی لندن در سال ۲۰۰۵ بودند "حامیان ایدئولوژیک اسامه بن لادن" توصیف شوند.

او همچنین به امکان توصیف مردانی که حمله به پل لندن در سال ۲۰۱۷ را انجام دادند به عنوان "تروریست‌هایی که به اهداف دینی اهانت می‌کنند"، اشاره کرد.

این پیشنهادات براساس درخواست جمعیت ملی پلیس‌های مسلمان در انگلیس مطرح شدند.

این جمعیت امروز به کار بردن اصطلاحاتی نظیر "اسلامی" و "جهادی" را که منجر به ایجاد مفاهیم و تصاویر منفی سیستماتیک در دعوت به تبعیض علیه مسلمانان و اسلام هراسی می‌شود، نکوهش کرد.

در بیانیه این جمعیت آمده است: تروریست‌های راست‌گرای افراطی از جمله آندرس برویک که ۷۷ تن را در سال ۲۰۱۱ در نروژ به قتل رساند به عنوان "مسیحی"‌ و صلیبی طبقه بندی نشده‌اند.

نیک آدامز، بازرس ارشد پلیس انگلیس به تایمز گفت: قدم گذاشتن در مسیر این اصلاحیه قابل تایید نیست.

وی اظهار کرد: شبکه مشورتی مقابله با تروریسم نشست تشکیل داد زیرا افسران مسلمان نگران هستند این اصطلاحات در برچس زنی به مسلمانان بی‌گناه در انگلیس سهیم باشند. ما طرح‌هایی برای تغییر اصلاحاتی که در حال حاضر استفاده می‌کنیم، نداریم اما از رایزنی‌ها و هم‌فکری‌ها در این باره استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.