گیلان رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار جدید مشکوک به بیماری کرونا در مراکز بیمارستانی استان بستری شده و ۶۳ بیمار نیز طی این مدت از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

بستری ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان

به گزاش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،ارسلان سالاری در اجلاس غیر حضوری رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۹ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی گیلان بستری هستند.

وی با اشاره به سیر ورود بیماران کرونایی از ابتدا شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، افزود: شمار بیماران کرونایی در گیلان در روزهای نخست بسیار بالا بود اما با تلاش کادر سلامت و همکاری مردم تا چهار هفته پیش، میزان مبتلایان کاهش یافت اما در حال حاضر مجددا ابتلای مردم به این بیماری سیر صعودی به خود گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار جدید مشکوک به بیماری کرونا در مراکز بیمارستانی استان بستری شده و ۶۳ بیمار نیز طی این مدت از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

سالاری با برشمردن عوامل ازدیاد ویروس کرونا در گیلان، گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و شرکت در تجعمات مختلف و از همه مهمترین ورود سیل آسای مسافران به گیلان به شدت در افزایش مبتلایان جدید به بیماری کرونا موثر بوده اند.

وی با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا در ماه جاری نسبت به ماه گذشته افزایش دو برابری را تجربه کرده، افزود: ۲۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در بخش سرپایی و بستری استان را مسافران و گردشگران تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.