مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: از ابتدای شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تاکنون ۱۰ درصد از کادر درمانی فعال در این شهرستان شامل پرستار، پزشک و بهورز به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

۱۰ درصد کادر درمانی تایباد به کرونا مبتلا شدند

به گزارش قدس آنلاین، حیدر احسانی اظهار کرد: ۷۰درصد این افراد شاغل در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) و ۳۰ درصد دیگر از کارکنان مراکز بهداشت و درمان تایباد هستند که در جریان انجام وظیفه و درمان بیماران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: خروج برخی از این نیروها از چرخه خدمت رسانی به بیماران، درگیری سایر نیروهای خط مقدم مقابله با ویروس کرونا را در موج دوم بیشتر کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: ماندن طولانی مدت کادر درمانی و بهداشتی و سایر نیروهای پشتیبان در بیمارستان و قرار گرفتن در معرض بیماری، خستگی را برای این نیروها به دنبال دارد که تا حدودی می‌تواند عاملی برای ایجاد اختلال در خدمات رسانی نیز باشد.
وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم را راهکار مناسبی برای کاهش و قطع زنجیره انتقال این ویروس و آلام ناشی از این بیماری در نیروهای خط مقدم مقابله با کرونا دانست.

احسانی با بیان اینکه این شهرستان جزو مناطق قرمز و در وضعیت هشدار از نظر افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی است افزود: در این شرایط همراهی مردم لازم و ضروری است تا ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و از برگزاری مراسم جمعی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ نشان از بی تفاوتی برخی از مردم به نکات بهداشتی و نادیده گرفتن ویروس کرونا است و مردم باید بدانند اگر فاصله گذاری اجتماعی را جدی نگیرند ویروس کرونا همه را درگیر می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.