تندگویان گفت: امسال زوجین ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۷ ساله و سود ۴ درصد دریافت می‌کنند.

وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج همچنان پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری هفته ازدواج اظهار کرد: در حال حاضر پرداخت وام ازدواج، موضوع کاملا به روز و منظمی است که علی رغم همه مشکلات اقتصادی دولت و ضربه‌هایی که کرونا به دولت زد، وام به‌ روز پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه امسال میزان وام هر نفر ۵۰ میلیون تومان است، افزود: زوجین ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۷ ساله و سود ۴ درصد دریافت می‌کنند.

تندگویان گفت: تا پایان خرداد ماه جمع متقاضیان وام در کل کشور ۴۲۰ هزار و ۳۵۰ نفر متقاضی بوده است که ۱۲۲ هزار و ۸۹ نفر وام دریافت کردند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این رقم به این معنی است که ۴۰ درصد از متقاضیان وام خود را دریافت کردند.

او با بیان اینکه در سال گذشته ۴۱۴ هزار و ۱۷۷ نفر از متقاضیان در این بازه زمانی متقاضی بودند که ۱۸۲ هزار و ۵۱۱ نفر دریافت کردند، افزود: امسال حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی وام ازدواج پرداخت شده است که نشان می‌دهد با همه مشکلاتی که وجود دارد وام ازدواج به موقع پرداخت می‌شود.

تندگویان افزود: خیرین ازدواج تا کنون ۱۵ هزار جهیزیه، ۵ هزار مراسم ازدواج، ۳۶۰۰ وام ازدواج، ۳۲۰۰ وام مسکن، ۳۵۰۰ وام اشتغال، ۲۸۰۰ تهیه مسکن برای زوجین در آستانه ازدواج و ۴ هزار شغل برای زوجین جوان نیازمند ارائه کرده اند.

او با بیان اینکه در حوزه اشتغال جوانان با اندک کمک‌های فنی، اعتباری داشتیم، گفت: از طریق صندوق کارآفرینی امید و یکی از بانک‌ها حدود ۷ هزار شغل مستقیم ایجاد کردیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حاضریم طرح (وام تجمیعی جوانان) را به مجلس ارائه کنیم، تصریح کرد: با تجمیع تمام اعتبارات در حوزه جوانان، مسکن، اشتغال و تجمیع وام‌های بانکی، با یک مدیریت جامع گام بزرگی در زمینه کمک به جوانان برداشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.