خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان گفت: این استان در مرز وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و تشدید محدودیت‌ها و نظارت‌ها تنها راه جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری در این منطقه است.

خراسان شمالی در مرز وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: اگر روند افزایشی بیماری به همین شکل ادامه یابد تا مردادماه تمامی ظرفیت تخت‌ منظور شده در مراکز درمانی استان اشغال خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای تیرماه تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در استان سه برابر شده است و شهرهای بجنورد، گرمه و شیروان در وضعیت قرمز و شهرهای فاروج، مانه سملقان و جاجرم نیز نارنجی هستند که بدین ترتیب فاصله چندانی با قرمز شدن وضعیت استان نداریم.

وی خواستار اعمال محدودیت های شدیدتری در سطح استان شد و گفت: تداوم وضع کنونی برای استان مشکل ساز خواهد شد و هم اکنون نیز در برخی بیمارستان های استان در ساعاتی از روز با افت و کاهش اکسیژن مواجهیم.

هاشمی اظهار داشت: هم اکنون ۷۰ درصد از تست های کرونایی که روزانه در استان گرفته می شود مثبت است، در حالی که در ماه های گذشته این رقم ۳۰ تا ۴۰ درصد بود و سن مرگ و میر نیز کاهش یافته و به ۲۶ سال رسیده که نشان از قوی تر شدن و چرخش ویروس بین مردم دارد و در واقع فصل تابستان و گرما هم سدی در برابر جهش ویروس ایجاد نکرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: فراگیری ویروس کرونا در استان تصاعدی است و از نظر شدت شیوع جزو استان‌های اول هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.