خراسان شمالی-مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از راه اندازی ۳۰ مرکز نیکوکاری جدید در استان تا پایان سال جاری باهدف ترویج فرهنگ کار نیک و کمک به نیازمندان خبرداد و گفت: هم‌اکنون ۹۱ مرکز نیکوکاری در این استان در حال فعالیت است.

راه‌اندازی ۳۰ مرکز نیکوکاری جدید در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، مجید الهی راد افزود: تاکنون تمامی مراکز نیکوکاری این استان با اولویت فعالیت در مساجد راه‌اندازی شده است این در حالی است که به‌تازگی کار گسترش مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌ها نیز در صدر فعالیت‌های این نهاد قرارگرفته است.

الهی راد بابیان اینکه مردم استان خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵میلیارد تومان به این مراکز کمک کرده‌اند، تصریح کرد: به‌رغم گسترش بیماری کرونا میزان  این کمک‌ها به نسبت مدت مشابه سال گذشته  ۳۸ درصد افزایش‌یافته است.

وی همچنین میزان کمک‌های مردمی در سال گذشته به مراکز نیکوکاری را ۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کمک‌های مردم نیک‌اندیش استان به‌صورت نقد، کالا، خدمات و تخفیفات انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک‌هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند افزود: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری‌شده در این مراکز با حفظ عزت‌نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز در راستای ساماندهی به کمک‌های سازمان‌های مختلف این نهاد اقدام به راه‌اندازی مرکز نیکوکاری سپاه، آموزش‌وپرورش، مجمع امور صنفی و دانشگاه علوم پزشکی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.