مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از وقوع آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده گریزمی خبرداد.

آتش در گریزمی پس از ۵ ساعت تلاش مهار شد/آماده باش یگان حفاظت محیط زیست دراستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی درتوضیح این خبر گفت : این دومین گزارش آتش سوزی درعرصه های طبیعی طی سه روز گذشته است و متاسفانه در این حادثه نیز ۲۲ هکتار از پوشش جنگلی منطقه خاکستر شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: روز گذشته در ساعت ۱۵ بدنبال دریافت گزارش وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده گریزمی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست درشهرستان سرخس بلافاصله عازم محل شدند و با همکاری مأموران یگان منابع طبیعی و مشارکت جوامع محلی پس از ۵ ساعت موفق به مهار آتش شدند.

 وی افزود: دراین حادثه که بررسی علت وقوع آن در دست بررسی است، ۲۲ هکتار از مراتع در آتش سوخت. این روزها یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان خصوصا عرصه های مستعد آتش سوزی در حالت آماده باش برای مقابله و مهار آتش هستند.

همتی ضمن اشاره به سوختن ۲۰۰  اصله درخت و درختچه دراین حادثه گفت: ۲۰ اصله درخت و ۵۰ اصله درختچه به طور کامل سوخته و ازبین رفته اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نوع پوشش منطقه را جنگلی بوته ای، درختان پسته و گیاهان درمنه و خانواده گندمیان عنوان کرد و افزود: لازم است گردشگران هنگام عبور از مسیرهای مرتعی و جنگلی، از پرتاب ته سیگار، بطری  پلاستیکی و شیشه ای که سبب تمرکز نور خورشید و بروز آتش سوزی در علوفه خشک کف جنگل ها و سرایت به سایر رستنی ها می شود، جدا بپرهیزند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای شروع فصل گرما تاکنون نزدیک به ۱۵۰ هکتار از عرصه های طبیعی استان طعمه آتش سوزی شده اند و عمده این حوادث نیز ناشی از بی احتیاطی گردشگران، دامداران و کشاورزان  محلی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.