مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از نصب و بهره‌برداری از نخستین دکل مخابراتی کشور با زیباسازی درختی و ظرفیت میزبانی از دو اپراتور در مشهد خبر داد.

بهره‌برداری از نخستین دکل مخابراتی درختی کشور در مشهد

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: احداث دکل مخابراتی با زیباسازی درختی برای اولین بار در کشور در شهر مشهد صورت گرفته است. این دکل که در طراحی آن، تناسب سازه با فضای سبز مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته، با ارتفاع ۳۰ متر در یکی از بوستان‌های خیابان شهید مطهری مشهد نصب شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: طبق بررسی‌های انجام‌شده، ۳۰ نقطه در سطح شهر مشهد شناسایی شده که قابلیت نصب دکل با زیباسازی درختی دارند و در برخی از آن‌ها نصب سازه‌های مشابه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های دکل احداث شده گفت: نصب چنین سازه‌هایی ضمن ارتقای ایمنی دکل‌های سطح شهر، به تناسب سازه‌های احداث‌شده با فضای شهری و کمک به زیباسازی محیط به جای ایجاد آلودگی بصری کمک بسیاری می‌کند؛ به گونه‌ای که تلاش شده در طراحی‌های جدید، سطح اشغال اتاقک پایین دکل به حداقل ممکن برسد تا فضای سبز محیط، آسیب کمتری ببیند.

رجائیان با اشاره به دلایل اجرای این طرح افزود: دکل‌های مخابراتی که پیش از این توسط اپراتورها به صورت پراکنده در سطح شهر نصب شده بود، علاوه بر پایین بودن سطح ایمنی و تعدد آن‌ها در مناطق مسکونی، موجب آلودگی بصری شهر می‌شد که با اجرای طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی، تناسب سازه‌های احداث‌شده با فضای شهری و کمک به زیباسازی محیط مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت.

وی با تشریح طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی گفت: تا کنون ۱۴۰ دکل تجمیعی در سطح شهر، احداث شده که تا پایان سال جاری به ۲۵۰ عدد خواهد رسید. تجمیع و زیباسازی دکل‌های مخابراتی‌ در قالب طرحی ویژه از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و طبق برنامه تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت که در پایان آن، ۱۲۰۰ دکل موجود در قالب ۳۵۰ سازه مخابراتی تجمیع خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.