مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از صدور ۵۰ اخطاریه برای بیمارستان‌ها و مراکز تجمعی پرخطر خبر داد و گفت: فردا یک کارگروه در خصوص مبحث ایمنی ساختمان‌های با ریسک بالای خطر در دادستانی مشهد تشکیل می‌شود.

اخطار آتش‌نشانی مشهد به ۳۳ بیمارستان و ۱۷ مرکز تجاری ناایمن این شهر

به گزارش قدس آنلاین، امیر عزیزی  اظهار کرد: ساختمان‌های بلندمرتبه چون مجبور هستند در مرحله صدور پایان‌کار و عدم خلافی به شهرداری و سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنند معمولا از لحاظ بحث ایمنی به صورت مستمر رصد می‌شوند و در مواردی که نیاز به رفع مشکل است اخطاریه‌های لازم را صادر کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به نصب بنر و تابلوهای هشدار برای اطلاع شهروندان از وجود اماکن پرخطر تصریح کرد: فردا یک کارگروه در دادستانی مشهد با موضوع رسیدگی به بحث ایمنی در ساختمان‌های پرتردد و با ریسک بالا تشکیل می‌شود و تمام ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه ایمنی و مبحث امنیت ساختمان همچون نظام مهندسی ساختمان، اداره کل کار و اصناف در این کارگروه حاضر هستند.

وی ادامه داد: در این کارگروه در خصوص گام‌های بعدی ما درباره بحث ایمنی ساختمان‌های پر خطر تصمیم‌گیری می‌شود.

عزیزی با اذعان به مشکلات و موانع پیش‌روی این کار همچون مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا در مشهد، ابراز کرد: به هیچ وجه تمایل نداریم به سمت پلمب هیچ بازار و مجتمع تجاری حرکت کنیم، اما از طرفی حقوق عامه و حفظ جان شهروندان برای ما حائز اهمیت است و باید این هشدارها داده شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه تمام سعی و تلاش ما در این کارگروه بر هدایت تمام اماکن تجمعی به تشکیل پرونده در سازمان آتش‌نشانی است، اظهار کرد: تمام اهتمام این سازمان بر راهنمایی و کمک به این اماکن در اخذ استانداردهای ایمنی است‌.

وی ادامه داد: بعد از انتشار گزارش اسامی مراکز تجمعی ناایمن، بازار رضا و مجتمع تجاری زیست خاور جهت تشکیل پرونده و اخذ استانداردهای ایمنی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کردند.

عزیزی تاکید کرد: در این کارگروه در خصوص ساختمان‌های ناایمنی که جهت رفع نواقص خود اقدام نکرده‌اند، تصمیم‌گیری می‌شود و آخرین گام ما در این باره پلمب ساختمان ناایمن است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص علت عدم اعلام اسامی بیمارستان‌های ناایمن از سوی این سازمان بیان کرد: در رابطه با بیمارستان‌ها با توجه به شیوع کرونا امکان حضور ماموران ما جهت بازدید این اماکن‌ فراهم نیست از همین رو هنوز بازدیدهای ما کامل انجام نشده اما نامه‌های هشدار و اخطار را مجدد به تمام بیمارستان‌ها ارسال کردیم و در این مدت هم ۲ بیمارستان جهت تشکیل پرونده و رفع مشکلات و نواقص ایمنی خود اقدام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بعد از صدور اخطارهای نهایی و سپری شدن مهلت قانونی داده شده تمام اماکن تجمعی باید استانداردهای ایمنی را کسب کنند.

عزیزی در خصوص مجموع اخطارهای صادر شده از سمت این سازمان برای مراکز پرتجمع گفت: در مجموع ۵۰ اخطاریه را برای این مراکز صادر کردیم که از این تعداد ۳۳ اخطاریه مربوط به بیمارستان‌های پرخطر و ۱۷ اخطاریه برای مراکز تجاری و بازارها صادر شده است.

منبع: فارس

انتهای مطلب/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.