رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: با توجه به افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا و وخیم بودن حال برخی از این بیماران بیمارستان سجادیه این شهرستان برای بستری کردن آن دسته از مبتلایانی که حال مناسبی ندارند با کمبود تخت مواجه شده است.

تربت‌جام با کمبود تخت برای بستری بیماران حاد کرونایی مواجه است

به گزارش قدس آنلاین،  محمد افکار اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ تخت بستری برای بیماران درگیر با این ویروس در این مرکز درمانی پیش بینی شده ولی با اوج گیری این بیماری در سطح این شهرستان و قرار گرفتن در شرایط هشدار حداقل به ۱۶ تخت آی. سی. یو در بیمارستان سجادیه تربت‌جام نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) نیرو، لوازم و تجهیزات فردی و ماسک N۹۵ از دیگر کمبودهای دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: تمامی نقاط شهرستان آلوده به ویروس کرونا شده است و همچنین بر اساس بررسی صورت گرفته ۹۰ درصد افرادی که به بیماری مبتلا و در بیمارستان بستری شدند به دلیل شرکت در اجتماعات عمومی از جمله عروسی و عزا بوده است.
افکار افزود: در این مدت از کودک سه و پنج روزه تا پیرمرد ۸۸ ساله به این ویروس آلوده شده‌اند و تا زمانی که واکسن ویروس کرونا نباشد باید با این بیماری زندگی کرد و نباید وضعیت برای شهروندان عادی تلقی شود و همه ما باید با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی در قطع زنجیره این ویروس سهیم باشیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های تمام پرسنل درمان، پزشکان، مسوولان و ائمه جمعه این شهرستان ادامه داد: حال که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری تمام مراسم‌ از جمله مراسم ملی و مذهبی در شهرستان ممنوع شده است از مردم درخواست می کنیم از برگزاری مراسم خانگی، تجمعات و دورهمی‌ها و جشن تولدها هم خودداری کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.