معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی مرکز تکمیل درمان (نقاهتگاه) با ۲۰۰ تخت بستری در مشهد خبر داد و گفت: این مرکز قابلیت افزایش ۱۰۰ تخت دیگر را نیز دارد.

راه‌اندازی مرکز تکمیل درمان بیماران کووید-۱۹ در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا از راه اندازی مرکز تکمیل درمان (نقاهتگاه) با ۲۰۰ تخت بستری در مشهد خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این مرکز قابلیت افزایش ۱۰۰ تخت دیگر را نیز دارد، اظهار کرد: بیمارانی که نیاز به ادامه روند درمان و مراقبت دارند از طریق مراکز درمانی مرجع کرونا به این مرکز ارجاع می‌شوند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا با بیان اینکه این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکی و در داخل شهر مشهد راه اندازی شده است و از امروز بیماران در این مرکز پذیرش می‌شوند، تصریح کرد: با اجرای این طرح ضمن ایجاد ظرفیت برای پذیرش بیماران جدید، زمینه مراقبت تا زمان بهبودی بیماران در این مراکز نیز فراهم می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی به شکل مطلوبی در حال ارائه است، اظهار کرد: بیمارستان‌های شریعتی و ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) به عنوان مراکز سطح سه خدمات رسانی به بیماران کرونایی تعیین شده اند و ۲۰۰ تخت نیز در بیمارستان قائم (عج) بدین منظور در نظر گرفته شده است.

دکتر بدیعی با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر روند ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در مناطق زیر پوشش مشهد افزایش یافته است، تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز علائم در درجه نخست با شماره ۱۹۱ تماس حاصل نمایند و در صورت تشخیص کارشناسان به مراکز خدمات جامع سلامت برای بررسی وضعیت سلامتی خود مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از مراجعه مستقیم به مراکز درمانی مرجع خودداری کنند، اظهار کرد: تنها بیمارانی که دچار مشکلات حاد تنفسی و تنگی نفس هستند برای سرعت در خدمات رسانی به طور مستقیم به این مراکز مراجعه نمایند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.