نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مطالبات زعفران‌کاران را از طریق تذکر و سؤال از وزیر در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

پرداخت مطالبات زعفران‌کاران در مجلس پیگیری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام جواد نیک بین اظهار کرد: سال گذشته و در راستای حمایت از زعفران‌کاران، دولت طرح خرید حمایتی زعفران را به مرحله اجرا درآورد اما متأسفانه با طولانی شدن روند پرداخت مطالبات زعفرانکاران شاهد پشیمانی آن‌ها از مشارکت در این طرح هستیم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی افزود: این مشکل در تمامی شهرهای تولیدکننده زعفران وجود دارد به عنوان مثال بر اساس آماری که از تعاون روستایی شهرستان کاشمر گرفته‌ایم هم اکنون ۳۷ درصد از مطالبات زعفران‌کارانی که محموله‌های بالای ۴ کیلو و ۷۳۵ گرم تحویل داده‌اند، باقی مانده که برای پرداخت کامل این مطالبات، مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و کاهش ارزش پول، هر چه در پرداخت مطالبات زعفران‌کاران تأخیر بیشتری به‌وجود آید، آن‌ها بیشتر متضرر می‌شوند و بنابراین از سازمان تعاون روستایی انتظار داریم نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اقدام لازم را انجام دهد تا اعتماد کشاورزان به طرح‌های حمایتی دولت از بین نرود.

نیک بین تاکید کرد: این موضوع را از طریق تذکر و سوال از وزیر در مجلس نیز پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم وزارت جهادکشاورزی تامین اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات کشاورزان را در اولویت قرار دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.