استقلال یکی از نمایندگان ایران در آسیاست که حالا برای ارسال فهرست آسیایی اش به مشکل خورده است. با توجه به اینکه دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا پس از پایان لیگ برتر نوزدهم آغاز می‌شود مسئولان استقلال برای پر کردن لیست نفرات جدید خود به مشکل خورده اند.

فهرست خالی استقلال برای آسیا!

به گزارش قدس آنلاین در پایان لیگ برتر نوزدهم فوتبال قرارداد تعداد زیادی از ستاره‌های استقلال به پایان می‌رسد و از طرفی اگر آن‌ها نخواهند به کارشان در جمع آبی پوشان ادامه دهند اجباری برای حضورشان در بازی‌های لیگ قهرمانان هم نیست.

*امتناع سرمربی

واقعیت این است استقلال روزگار متفاوتی را تجربه می‌کند، محرومیت‌های بین المللی از یک سو، مصدومیت‌های پی در پی بازیکنان از سوی دیگر این تیم و هوادارانش را تحت فشار گذاشته اما با این حال همچنان مدیرعامل استقلال از فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی مورد حمایتش نام می‌برد و تأکید دارد هیچ برنامه ای برای تغییر در ساز و کار کادر فنی وجود ندارد اما انگار سرمربی استقلال خودش نیز این ماجرا را باور ندارد به همین دلیل از ارائه فهرست خرید خود تا به امروز صرف‌نظر کرده است!

*قصه داریوش

البته نزدیک‌ترین رفیق فرهاد این روزها به شدت در تکاپو است تا بتواند برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر زمینه حضور داریوش شجاعیان در ترکیب استقلال را فراهم کند تا وی بتواند شاگردان مجیدی را در ادامه رقابت‌ها همراهی کند اما از آنجا که استقلالی‌ها پیش از این نام او را از فهرست خود خارج کرده اند این اتفاق غیرقانونی به نظر می‌رسد. سعید رمضانی اصرار دارد که حق این بازیکن ضایع می‌شود و سازمان لیگ باید تدارکاتی بیندیشد تا این بازیکن مجوز حضور در میادین را بدست آورد اتفاقی که بعید به نظر می‌رسد روی دهد.

*سد بزرگ مقابل استقلال

با این حال حالا یک پرسش بزرگ به وجود می‌آید آیا استقلال با همین نفرات قصد دارد وارد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود یا اینکه از مجوز استقاده از بازیکنان جدید بهره خواهد گرفت تا با ترکیبی متفاوت وارد مسابقات آسیایی شود؟ پاسخ این پرسش بسیار سخت است اما برای آنکه این کار شدنی شود، مدیرعامل استقلال ابتدا باید طلب بویان و شفر را در اسرع وقت پرداخت کند آنگاه اجازه فعالیت در حوزه نقل‌وانتقالات برای باشگاه استقلال صادر خواهد شود، آن وقت یک سؤال بزرگ دیگر مطرح می‌شود که آیا تا آن زمان فرهاد مجیدی راضی می‌شود نفرات جدید مورد نظر خود را به باشگاه معرفی کند یا اینکه این اتفاق رخ نخواهد داد.

*خرید ۱۰ بازیکن؟

اما قانون دراین باره چه می‌گوید؛ آبی‌پوشان می‌توانند برای حضور در ادامه رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، که قرار است به میزبانی قطر برگزار شود، حسابی خودشان را تقویت کنند.

یکی از مقامات باشگاه استقلال با تأیید این خبر می‌گوید: «فعلاً همه به‌دنبال حل ماجرای بویان هستیم. اگر این داستان جمع شود، آنگاه می‌توانیم براساس دستورالعمل جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، حدفاصل پایان لیگ برتر خودمان تا پنج روز مانده به آغاز مجدد لیگ قهرمانان، پنج بازیکن جدید به جمع نفرات خودمان اضافه کنیم و طبق دستور AFC، باشگاه‌ها حتی مشکلی برای جذب بازیکنان خارجی هم ندارند».

وی افزود: «از طرف دیگر فدراسیون فوتبال خودمان نیز اجازه داده نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان پنج مهره جدید زیر ۲۳ سال قبل از شروع این مسابقات وارد فهرست خود کنند که به این ترتیب اگر داستان هافبک مقدونیه‌ای خاتمه یابد، می‌توانیم تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی را با ۱۰ بازیکن جدید برای پیکارهای آسیایی تقویت کنیم».

*مذاکره پنهانی

هر چند این مقام مسئول تلاش می‌کند عدم تمایل فرهاد مجیدی از معرفی بازیکنان جدید و خریدهای احتمالی مدنظرش را پنهان کند اما از راهروهای باشگاه خبر می‌رسد دامنه اختلافات کادر فنی و تیم مدیریتی افزایش یافته به همین دلیل فرهاد تا زمانی که حضورش برای فصل آینده قطعی نشوند نه فهرست ارائه می‌کند نه در این رابطه با مدیرعامل مذاکره می‌کند. به همین دلیل سعادتمند خود به صورت مخفیانه با چند ستاره تیم‌های بزرگ لیگ برتر وارد مذاکره شده تا به صورت چراغ خاموش زمینه حضور آن‌ها در استقلال را فراهم آورد اما تا وقتی تکلیف کادرفنی برای فصل بعد روشن نشود این کار را رسانه‌ای نخواهد کرد چون می‌داند این اتفاق خودش سر منشأ حاشیه‌های جدید باشگاه خواهد شد و این فرصت را در اختیار مجیدی قرارخواهد داد تا او با مدیریت باشگاه زاویه بگیرد.

*کنار رفتن فرهاد

گفته می‌شود یکی از بازیکنان سرشناس استقلال در گفت و گوی خصوصی با مدیرعامل به وی گفته است هرگونه رفتاری که سبب چالش میان او و فرهاد مجیدی خواهد شد را کنار بگذارد چون بعید نیست به بهانه‌ای کوچک مجیدی قید ادامه فعالیت را بزند تا دقیقاً همان سناریویی که در دوره مربیگری‌اش در تیم المپیک به کار گرفت را اجرا کند و با یک پست اینستاگرامی همه چیز را به هم بریزد به همین دلیل سعادتمند ترجیح می‌دهد ازهرگونه تنشی جلوگیری کند تا با مشکل حادی رو به رو نشود اما قطعاً آینده پرخبری در انتظار استقلال خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.