معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: زنگ خطر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس همه‌گیر کرونا در مناطق مختلف این استان بسیار جدی است.

معاون استاندار خراسان رضوی نسبت به روند افزایش کرونا هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری گزارش داد: استان خراسان رضوی با کمال تاسف همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برد و آمار بستری شدگان و فوتی‌ها در این استان سیر صعودی را طی می‌کند.
وی ادامه داد: این در حالی است که بر طبق گزارشهای رسیده تعداد زیادی از کادر درمانی در استان خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده‌اند که برخی از آنها به شهادت رسیده‌اند و برخی سیر درمانی را طی می‌کنند و تعداد باقی مانده در شرایط سختی مشغول خدمت به بیماران هستند.
وی از اهالی این استان خواست مراقبت‌های فردی و خانوادگی در پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند چرا که هر چه بیشتر رعایت کنند نقش مهمی در کمک به کادر درمانی و مدافعان سلامت در ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به بیماران خواهند داشت.

معاون استاندار خراسان رضوی از راه‌اندازی طرح مردم یاران در مقابله با کرونا خبر داد و گفت: در مرحله اول ۱۵۰ نفر در قالب این طرح به کمک کادر درمانی آمده‌اند و افرادی که تمایل به مشارکت در کمک به کادر درمانی دارند می‌توانند به کمیته پیشگیری و پیگیری ستاد کرونای استان خراسان رضوی مراجعه کنند.

جعفری همچنین از راه‌اندازی نقاهتگاه در مشهد برای بیماران مبتلا به کرونا که شرایط لازم را نداشته و نیاز به طی کردن دوران قرنطیه دارند خبر داد.

وی اضافه کرد: نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان رضوی در اماکن مختلف و ادارات  به جد دنبال می‌شود و از این به بعد با افراد خاطی برخوردهای شدیدتری  صورت می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۸ هزار بازدید در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان رضوی انجام شده است که در طی آنها چهار هزار و ۶۰۰ نفر اخطار گرفته‌اند و ۱۵۲ مکان مهر و موم شده است.
جعفری از شهردار مشهد خواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز حمل و نقل درون شهری را با جدیت مد نظر داشته باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.