نمایندگی کوبا در سازمان ملل متحد از رویکردهای ظالمانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و طرح اشغال بخشهایی از کرانه باختری انتقاد کرد.

انتقاد نماینده کوبا در سازمان ملل از اقدامات رژیم صهیونیستی

قدس آنلاین: نماینده کوبا در سازمان ملل متحد از اقدامات رژیم صهیونیستی  برای اشغال بخشهایی از کرانه باختری انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» نماینده کوبا در سازمان ملل با قرائت سندی که تحویل شورای امنیت شده است از اشغال فلسطین و سیاست الحاق کرانه باختری و افزایش اقدامات غیرقانونی از سوی اسرائیل انتقاد کرد.

در بخشی از سند محکومیت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از سوی کوبا آمده است: «آنها  در حال ساخت و ساز و گسترش شهرک سازی، تخریب  و توقیف منابع در فلسطین اشغالی هستند  که موجب آوارگی صدها غیرنظامی شده است. در این بین همه گیری بیماری کووید-19، اوضاع بهداشت عمومی و وضعیت نامناسب اقتصادی-اجتماعی در فلسطین، به ویژه در قدس شرقی و نوار غزه  را تشدید می‌کند.»

در سند ارسالی کوبا به شورای امنیت تاکیده شده  که در دوره گذشته هیچ اقدامی برای پایان دادن به تجاوزات نظامی و اشغالگری ارتش اسرائیل در قلمروی فلسطین صورت نگرفته است.

در بخش دیگر این سند آمده است، تل‌آویو با مصونیت از مجازات، سیاست توسعه شهرک سازیهای غیرقانونی در سرزمین اشغالی را تثبیت کرده و دائم در پی تهدید به الحاق بخشهایی از  کرانه باختری است.

کوبا  بر یافتن جدی یک راه حل جامع، عادلانه و پایدار برای خاتمه  درگیری رژیم اسرائیل و فلسطین تاکید کرد.

این در حالی است که  «مایکل لینک» گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در فلسطین جمعه گذشته از رژیم صهیونیستی خواست فوراً به آزار میلیون‌ها فلسطینی بی‌گناه پایان دهد.

وبگاه اینترنتی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه با انتشار گزارشی به شورای حقوق بشر این سازمان به نقل از لینک نوشت: «مجازات تمام فلسطینی‌ها به‌خاطر اقدامات تعداد اندکی از آن‌ها مغایر با عدالت و حاکمیت قانون است.این اقدامات، نقض جدی حق حیات، آزادی جنبش‌ها و سلامت فلسطینی‌ها و همچنین حق آن‌ها در داشتن سرپناه و استاندارد زندگی مناسب است.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.