خرم‌آباد- بی‌آبی در گرمای طاقت‌فرسای تابستان، داد اهالی روستاهای روستای «چم کبود گاو زرده»را روز گذشته درآورد و موجب شد تا این روستائیان با انسداد جاده ارتباطی معمولان-پل دختر خواستار حضور مسئولان برای پاسخ‌گویی شوند.

اعتراض اهالی«چم کبود گاو زرده»در لرستان بابت چیست؟

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: روستای «چم کبود گاو زرده»روستایی در پنج کیلومتری جنوب معمولان و در ضلع شرقی رودخانه کشکان ازجمله روستاهایی است که در سیلاب فروردین‌ماه ۹۸ به زیرآب رفت و به‌طور ۱۰۰ درصد تخریب شد.

روستای چم کبود با تغییر مکان در منطقه‌ای حدود ۵۰۰ متری محل قبلی جانمایی شد و به همت یک خانم خیر و جهادگر به نام سمیرا شاهوردی ملقب به «مادر آرزوها» ساخته و اهالی در کمتر از یک سال صاحب منازل امن و ایمن شدند اما این روستا بعد گذشت ۱۶ ماه از گذشت سیلاب هنوز با مشکلاتی ازجمله نبود آب شرب روبرو است.

سیل ویرانگر فروردین‌ماه متأسفانه به زیرساخت‌های شهرستان پل‌دختر خسارت زیادی دارد کرد و بسیاری از منابع آب شرب را تخریب کرد.

اگرچه در طول این مدت بخش زیادی از این تأسیسات و زیرساخت‌ها تعمیر یا بازسازی شد ولی هنوز برخی روستاها مثل گاو زرده مشکل آب آشامیدنی آن‌ها رفع نشده است.

گفتنی است به دلیل همه‌گیری کرونا و لزوم رعایت بهداشت، همچنین گرمای طاقت‌فرسای تابستان در این منطقه  موجب شد تا اهالی این روستا درواکنشی غیرمنتظره دست به انسداد جاده ارتباطی پل‌دختر بزنند.

پادرمیانی مسئولان

اگرچه انسداد جاده پل‌دختر در این اعتراض افزون بر یک و ساعت و نیم مسدود ماند اما درنهایت این موضوع با حضور امام‌جمعه، مسئولان بخشداری معمولان، نیروی انتظامی و مسئولان اداره‌های راهداری و آب و فاضلاب شهرستان پل‌دختر ختم به خیر شد  و تمامی معترضان و اهالی پس از قول مساعد مسئولان برای پیگیری رفع بی‌آبی در روستاها به خانه‌های خود بازگشتند.

مسئولان چه می‌گویند؟

اگرچه مردم از نبود آب شرب آن‌هم به مدت یک سال و نیم به ستوه آمده‌اند اما فرماندار پل‌دختر قطعی آب آن‌هم به مدت ۱۶ ماه را نادرست خوانده و می‌گوید: مردم در این منطقه با کمبود و افت فشار روبرو هستند و لذا نبود آب آن‌هم به مدت یک سال و نیم صحیح نیست.

حسن رضایان می‌افزاید: لوله‌کشی آب آشامیدنی روستای چم شهران در بستر رودخانه نیاز به ترمیم و اصلاح شبکه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در آینده دارد و این اصلاح سازی در حال انجام است.

وی بیان می‌کند: با توجه به اینکه سازه بتنی این پروژه در منطقه گاوزرده به جاده چسبیده و بستر جاده در جریان سیل سال گذشته قطع‌شده برای جلوگیری از قطع آب اهالی روستا و ایجاد خلل در آب‌رسانی به روستا در اتفاقات مشابه در آینده نیاز به اصلاح و کار کارشناسی دارد.

وی می افزاید: از این‌ رو در راستای رفع نقص و اصلاح کارشناسی خط لوله اختلاف‌نظری بین راهداری و آب و فاضلاب بود که برطرف شده است.

پروژه آب‌رسانی به روستای چم شهران، بیش از هفت کیلومتر است که عملیات اجرایی بیش از چهار کیلومتر آن انجام و حدود سه کیلومتر باقی‌مانده که پس از اصلاح بستر رودخانه طی هفته آینده برطرف و مشکل رفع می‌شود.

رضاییان  یادآور می شود: کار اصلاح شبکه آب‌رسانی روستای گاوزرده معمولان با بیش از ۷۰ خانوار تا هفته آینده  به اتمام می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.