با دستور دادستانی مرکز استان خراسان رضوی، کارگروه اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای جذامیان تشکیل می‌شود.

تشکیل کارگروه اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای جذامیان مشهد/ اهالی «وحید ۸» سر و سامان می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، جلسه‌ای با هدف بررسی و تصمیم‌گیری درباره ساخت واحدهای مسکونی مناسب برای جذامیان ساکن در خیابان وحید ۸  مشهد برگزار شد.

در این جلسه که با دعوت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و در محل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برگزار شد، نمایندگان عالی دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری، شورای شهر مشهد، آستان‌قدس رضوی، قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، بهزیستی، علوم پزشکی و نیز مدیران عامل موسسات خیریه‌ای مانند موسسه نیکوکاری کهبد، مجمع خیرین مسکن ساز و انجمن حمایت از جذامیان مشهد حضور داشتند.

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی که مدیریت این جلسه را به‌عهده داشت، شرایط زندگی مجذومان در وحید ۸ را نامناسب توصیف کرد.

فرزاد بهشتی گفت: اولین قدم در راه بهبود شرایط جذامی‌های مشهد را اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برداشت و با تشکیل چند کمیسیون سیار در محل زندگی این افراد، برای تشخیص معلولیت آنها تشکیل پرونده داد که از ماه آینده قرار است ۱۶ نفر از جذامیانی که تا حالا تحت پوشش بهزیستی نبوده‌اند، مورد حمایت این دستگاه قرار گیرند و برایشان مستمری در نظر گرفته شود.

وی از ورود دغدغه مندانه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) هم تشکر کرد و تامین غذای گرم و تعمیر و بهسازی سرویس‌های بهداشتی برای مجذومین را اقدامی فوری و ارزشمند توسط این قرارگاه توصیف کرد.

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: در کنار تمام این اقدامات خوبی که تا الان انجام شده، اما تا زمانی‌که وضعیت واحدهای مسکونی جذامی‌ها در وحید ۸ تغییری نکند و برایشان منازل جدید و مناسبی ساخته نشود، انگار هیچ کاری نکرده‌ایم.

بهشتی با بیان اینکه بنا به تاکید دادستان مرکز خراسان رضوی باید مشکل جذامی‌های مشهد یک بار برای همیشه و به صورت ریشه‌ای حل و فصل شود، به توافق نامه شهرداری مشهد برای ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، شهرداری، شورای شهر مشهد و آستان قدس رضوی برای ساخت واحدهای مسکونی مناسب وضع جذامی‌ها پای کار آمده اند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با در اختیار گذاشتن دو قطعه زمین به مساحت کل ۳۰۵ متر مربع واقع در خیابان وحید ۸ روبروی بیمارستان شهید هاشمی نژاد آمادگی خود را برای سامان‌دهی به وضعیت مجذومان اعلام کرده است.

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از دیدار و مذاکره دادستان مرکز استان با قائم مقام آستان قدس رضوی در مورد مشارکت این نهاد در ساخت واحدهای مسکونی هم خبر داد.

در ادامه این جلسه پیرامون کم و کیف واحدهای مسکونی که باید ساخته شود و نحوه کمک هر یک از نهادها بحث و تبادل نظر شد و همه حاضرین در جلسه بر لزوم تشریک مساعی و هم‌افزایی برای حل هر چه سریع‌تر این مشکل تاکید کردند.

برنامه ریزی برای شناسایی هر چه سریع‌تر تعداد دقیق خانوارهای جذامی نیازمند خانه و تشکیل کارگروه اجرایی ساخت با محوریت شهرداری مشهد از نتایج این جلسه بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.