نشست کمیسیون ملی یونسکو با مسوولان شهری برای برگزاری دوسالانه عطار با هدف پاسداشت شخصیت این شاعر و عارف ایرانی، مردادماه امسال در نیشابور برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگداشت دو سالانه عطار نیشابوری

به گزارش قدس آنلاین، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیشابور در این باره توضیح داد: مقرر شده با برگزاری نشست مقدماتی، مراحل اجرایی برای برپایی این دو سالانه در ابعاد ملی و بین‌المللی آغاز شود.

رضا مهرداد افزود: ایجاد گذر فرهنگی هفت شهر عشق عطار در شهر نیشابور، برگزاری جشنواره فرهنگی مشترک بین شهرهای نیشابور، بلخ، خوی و قونیه و ثبت فیروزه نیشابور در فهرست جهانی آثار فرهنگی ناملموس یونسکو نیز از جمله برنامه‌هایی است که تلاش می‌شود همزمان با دوسالانه عطار با همکاری کمیسیون ملی یونسکو، آنها را هم اجرا و برگزار کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، برگزاری دوسالانه عطار به ظرفیتی برای معرفی بیشتر نیشابور و مفاخر آن در سطح بین‌المللی و توسعه صنعت گردشگری در شهر نیشابور بدل شود.

مهرداد با بیان اینکه هر دوسال یک‌بار کشورها می‌توانند دو شخصیت برجسته خود را که تولد و وفات آنها در مضربی از ۵۰ است، برای برگزاری گرامیداشت، به یونسکو معرفی کنند، افزود: پس از بررسی گروه‌های کارشناسی، دفتر این نهاد بین‌المللی در ایران دو شخصیت ابونصر فارابی و عطار نیشابوری را انتخاب و به یونسکو معرفی کرده است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.