۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 713049

ماجرای کمک هزینه کنفدراســیون فوتبال آسیا به باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آســیا را باید به فال نیک گرفت.

قدس آنلاین: AFC  در راستای حمایت از باشــگاه‌های فوتبال در ایام کرونا تصمیم گرفــت برای حضور همه تیم‌ها در قطر و برگزاری جامع بازی‌ها به میزبانی این کشور به حساب هر یک از تیم‌ها مبلغ ۱۶۰ هزار دلار واریز کند که این رقم با احتســاب نرخ امروز دلار در کشور بــه رقمی بیش از ۵/۳ میلیارد تومان می‌رســد که در نوع خود می‌تواند هزینه‌های جاری یک تیم بــرای اقامتی چند روزه در دوحه قطر را فراهم آورد.

 به نوشــته رسانه‌های خبری ۱۰۰ هزار دلار این مبلغ به واسطه هزینه اقامت تیم‌ها در قطر به آنها تعلق گرفته و ۶۰ هزار دلار برای حمل و ترانسفر به این کشور که به نظر می‌آید تیم‌ها هیچ مشــکلی برای حضوری طولانی در این کشــور ندارند، از طرفی تیم‌ها در جریان برگزاری این بازی‌ها نیز درآمدهای مشــخصی نیــز دارند که از جملــه آنها می‌توان به پــاداش کمیته لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد که هر باشگاهی به واسطه نتیجه‌ای که بدست می‌آورد مبلغی را به دلار پاداش می‌گیرد.

 مشکلات اقتصادی و بحران‌های ناشی از شیوع کرونا این روزها شامل حال همه باشــگاه‌های فوتبال شده است اما بدون تردید کمک قابل توجه AFC هم می‌تواند بســیاری از مشکلات مالی این تیم‌ها را برای حضور در مسابقات قطر برطرف سازد.

 مثلاً به گفته برخی کارشناســان، مدیران اقتصادی شهرخودرو میتوانند با کمی تیزهوشــی و فکر اقتصــادی از درآمد حاصله از حضــور در لیگ قهرمانان بهترین اســتفاده را ببرند و جدا از برطرف کردن مشــکلات فعلی برخی از تفکرات هزینه دار خود بــرای فصل آینده را نیز از این محــل انجام دهند تا به نوعی از ســایر رقبا جلوتر بیفتند.

 در این بین بایــد انگیزه تیم‌ها برای کســب درآمد بیشــتر با هر برد هم اشــاره کرد. برای تیم‌های خصوصی چون شــهرخودرو و تیم‌های بدهکاری چون استقلال و پرســپولیس البته این بهترین فرصت اســت تا بتوانند درآمد خوبی داشته باشند و سر و سامانی به وضعیت مالی خود دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.