رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه سارق مسلح که اقدام به سرقت ۱۳۰ هزار دلار از فردی در تهران کرده بودند، خبر داد.

سارقان مسلح خود را مأمور مبارزه با مفاسد اقتصادی جا زدند

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، سردار علیرضا لطفی در حاشیه دستگیری این افراد گفت: در اواخر تیرماه امسال مردی حدودا ۳۰ ساله با مراجعه به دادسرای امورجنایی تهران از سرقت مسلحانه ۱۳۰ هزار دلاری در محدوده مرزداران خبر داد و گفت که این سه مرد ناشناس در پوشش مامور مبارزه با مفاسد اقتصادی دست به این کار زده اند که در همین راستا پرونده با موضوع سرقت مسلحانه و غصب عناوین دولتی تشکیل شده و برای رسیدگی تخصصی به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی با اشاره به دعوت از شاکی برای حضور در مقر انتظامی گفت: شاکی با حضور در اداره یکم روز سرقت را شرح داد و گفت که حوالی ساعت دو بعد ازظهر چهاردهم تیر ماه با پای پیاده در حال انتقال ۱۳۰ هزار دلار به صرافی واقع در محدوده مرزداران بوده که ناگهان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پلاک سبز نظامی به همراه دو سرنشین و یک دستگاه موتورسیکلت طرح تریل تک نفره مسیر تردد او را بسته و در حالی که لباس شخصی داشتند، اقدام به نشان دادن کلت کمری و تجهیزات نظامی و حتی کارت شناسایی سبزرنگی به شاکی کرده و خود را مامور مبارزه با مفاسد اقتصادی معرفی کردند. 

لطفی با بیان اینکه این افراد شاکی را سوار بر خودروی خود کرده و از محل دور شده بودند، گفت: به گفته شاکی دقایقی بعد متهمان با بازرسی بدنی و سرقت دلارها او را در همان محدوده پیاده کرده و متواری شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه مأموران پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل وقوع جرم شدند، گفت: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی، به سرنخی از حضور یکی از مجرمان به هویت فرشاد ۴۵ ساله ساکن محدوده آزادی دست پیدا کردند و در با همین سرنخ  سایر اعضای این باند را نیز شناسایی کردند.

وی با اشاره به اخذ مجوز از مقام قضایی برای دستگیری این افراد، گفت: مأموران در عملیات های جداگانه هر سه متهم را دستگیر کرده و جداگانه تحت بازجویی قرار دادند که در جریان آن فرشاد معترف شد که به همراه دو نفر از دوستانس به نام‌های رسول و سعید اقدام به سرقت مسلحانه کرده است. او همچنین رسول را به عنوان طراح نقشه سرقت معرفی کرد. 

لطفی با اشاره به انجام بازجویی از رسول گفت: رسول نیز در اعترافات خود گفت که حدود سه سال پیش در صرافی واقع در بازار مشغول به کار بوده و از آنجایی که نسبت به شاکی شناخت داشت، نقشه سرقت از او را طراحی کرده و با تهیه تجهیزات پلیسی قلابی و مشابه اصلی و جعل پلاک یکی از ارگان‌های نظامی نقشه را اجرا کرده است. در روز سرقت نیز رسول و فرشاد با خودروی پژو۴۰۵ و سعید نیز با موتورسیکلت اش به عنوان اسکورت آنان شاکی را  تعقیب کردیم و در یک فرصت مناسب در محدوده غرب تهران  اقدام به سرقت از تو تحت پوشش مأمور کرده‌اند.

به گفته رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهمان ۱۳۰ هزار دلار سرقتی را در یکی از استان‌های همجوار تهران مخفی کرده بودند تا در فرصتی مناسب به فروش برسانند که دستگیر شدند.

لطفی با بیان اینکه سوابق و دیگر جرائم متهمان در حال بررسی است، گفت: برای هر سه متهم پرونده‌ای تشکیل شده و تحقیقات از آنان با دستور مقام قضایی در حال انجام است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.