برخی منابع پنجشنبه شب گزارش دادند، یک فروند هواپیمای شرکت ماهان که در حال فرود در فرودگاه بیروت بوده با مزاحمت دو جنگنده مواجه شده و فرود اضطراری داشته است.

ایجاد مزاحمت جنگنده‌ها برای هواپیمای مسافربری ایرانی در لبنان/ خلبان: آمریکایی بودند

قدس آنلاین: برخی از کاربران لبنانی در توییتر با انتشار تصاویر داخل هواپیمای مسافربری که گفته می‌شود متعلق به شرکت ماهان است، گزارش دادند به دلیل فرود اضطراری برخی از مسافران دچار آسیب  شدند.

نزدیک شدن این دو جنگنده‌ها به هواپیمای مسافربری باعث کاهش ناگهانی ارتفاع و زخمی شدن چندتن از سرنشینان آن شد.

در اثر این تهاجم، هواپیمای مسافربری ماهان مجبور به کاهش ارتفاع سریع شد که در پی آن سه مسافر لبنانی مصدوم شدند که حال یکی از مصدومان وخیم است. تعدادی از خدمه پروازی نیز آسیب دیدند.

در حالیکه گفته شده این جنگنده‌ها اسرائیلی بودند، برخی منابع از اسرائیلی بودن آن خبر دادند. منابع اگاه به نقل از برج مراقبت فرودگاه دمشق اعلام کردنداین دوهواپیما، دو فروند جنگنده آمریکایی بودند که به فاصله صدمتری هواپیمای ماهان نزدیک شدند.

با این حال شبکه المیادین دقایقی بعد به نقل از منابع خود گزارش داد که جنگنده‌های مهاجم اسرائیلی، بوده‌اند و با پنهان شدن عمدی در پشت هواپیمای ماهان، قصد داشتند پدافند هوایی سوریه را مجبور به شلیک به این هواپیما کنند. این در حالی است که  ارتش رژیم صهیونیستی، اسرائیلی بودن جنگنده ها را رد کرده است.

براساس این گزارش این هواپیما در فرودگاه بیروت به زمین نشست و مسافران مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.

اظهارات خلبان هواپیما

خلبان هواپیمای ماهان در مسیر تهران- بیروت اظهار کرد که جنگنده‌های متجاوز به این پرواز، آمریکایی بودند.

به گزارش نور نیوز، بر اساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان، دوجنگنده‌ای که پنجشنبه شب این هواپیما را در آسمان سوریه تهدید کرده‌اند، آمریکایی بوده‌اند.

در گفت وگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان این دو جنگنده برای اعلام هشدار رعایت فاصله ایمن داشته است، آنها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.

در صورت تأیید نهایی انجام این اقدام از سوی جنگنده های امریکایی انتظار می رود در اولین گام، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به راهزنی هوایی جنگنده‌های ارتش تروریست آمریکا و تهدید جان مسافران پرواز مسافری انجام شود.

هواپیما در حال برگشت

یک منبع آگاه در یکی از نهادهای رصد ترافیک هوایی به خبرنگار مهر گفت در اثر این کاهش ارتفاع تعدادی از مسافران لبنانی به دلیل نبستن کمربند دچار مصدومیت شدند ولی مسافران ایرانی میان مصدومان نبودند.
این مقام آگاه افزود: هواپیمای مذکور پس از نشستن در فرودگاه بیروت سوختگیری کرده و مجدد در حال بازگشت به ایران است.
این مقام آگاه افزود مشخص نیست که آیا به خلبان هواپیمایی ماهان از سوی این دو جنگنده هشدارهای فرود یا شلیک داده شده یا خیر که پس از برگشتن به فرودگاه امام خمینی و ارائه گزارش‌ها این موضوع روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.