۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
کد خبر: 713077

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در خوزستان بعد از هشت هفته افزایش، به طور محسوسی کاهش یافته و این استان از پیک اول این بیماری عبور کرده‌است.

خوزستان از پیک اول کرونا عبور کرده است

قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه شب توضیح داد: طبق داده‌های مربوط به بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان، از تاریخ ۶ تیرماه ۹۹ تاکنون (۲مرداد۹۹)، روند بستری بیماران پس ازهشت هفته افزایش، به طور محسوسی در استان خوزستان کاهش پیدا کرده است‌.

وی افزود: به نظر می‌رسد با اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا، تلاش بی وقفه کادر بهداشت و درمان استان و اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و شبکه‌های اجتماعی برای دعوت از مردم به استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خوزستان که دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک‌ بیماری شده بود، از پیک ‌اول این بیماری عبور کرده است‌.

ابول نژادیان اضافه کرد: در پی کاهش بستری بیماران مبتلا به کرونا، تاکنون چندین بیمارستان میزبان بیماران کرونایی در خوزستان تخلیه شده‌اند.

وی گفت: امیدواریم طی روزهای آتی با همراهی بیشتر هم استانی‌های گرامی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هرچه سریعتر روند بستری و ابتلا در تمام کشور و علی الخصوص خوزستان همچنان نزولی باشد و با ادامه رفتارهای بهداشتی شاهد پیک‌های بعدی نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.