بارش‌های رگباری در نیمه شمالی خراسان رضوی تا روز یکشنبه هفته آینده به تناوب ادامه خواهد داشت.

احتمال آبگرفتگی خیابان‌های شهرهای شمال خراسان رضوی

قدس آنلاین: مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب بر اثر وقوع بارش‌های رگباری به ویژه در نیمه شمالی این استان هشدار داد.

در این اطلاعیه به عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد تاکید شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با نفوذ جریان‌های ناپایدار و به نسبت مرطوب جوی در نواحی شمال شرق کشور، از عصر دیروز ابرناکی هوا در این استان افزایش یافته است.

مرتضی اثمری افزود: این روند سبب بارش‌های رگباری در نیمه شمالی خراسان رضوی می‌شود که تا روز یکشنبه هفته آینده به تناوب ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس وقوع بارش توام با رعد و برق و همچنین وزش باد شدید لحظه‌ای به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی پیش‌بینی شده است. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین به کاهش چند درجه‌ای دمای هوای امروز اشاره کرد و گفت: بیشینه دمای هوای امروز در مشهد ۳۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که نسبت به دیروز سه درجه  کاهش دارد و تا روز یکشنبه هفته آینده یک تا دو درجه نوسان خواهد داشت.

وی افزود: از روز یکشنبه هفته آتی شاهد افزایش میانگین دمای هوا در مناطق مختلف استان خراسان رضوی خواهیم بود.

فریمان با کمینه دمای هوای ۱۷ درجه سلسیوس و مه‌ولات با بیشینه دمای هوای ۴۸ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سرخس با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.