بخش تحقیقات کالاهای اساسی بانک بارکلیز اعلام کرد در صورتی که بهبود تقاضا برای سوخت به ویژه در آمریکا، بیش از این کند شود، قیمت نفت در آینده نزدیک می تواند تغییر کند.

بانک بارکلیز: هنوز احتمال کاهش قیمت نفت وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، بخش تحقیقات کالاهای اساسی بانک بارکلیز اعلام کرد در صورتی که بهبود تقاضا برای سوخت به ویژه در آمریکا، بیش از این کند شود، قیمت نفت در آینده نزدیک می تواند تغییر کند.

افزایش اخیر قیمت نفت با متوازن شدن دوباره سریع تر از انتظار عرضه و تقاضا تقویت شد زیرا کشورها فعالیت های اقتصادیشان را دوباره شروع کردند و تولیدکنندگان تولیدشان را کاهش دادند و ارزش دلار آمریکا پایین آمد.

تحلیلگران این بانک در یادداشتی نوشتند: « با توجه به عوامل بنیادین بازار برای افزایش بیشتر قیمت، هنوز ما در آن شرایط قرار نداریم.»

نفت برنت پس از اینکه در ماه آوریل 15.98 دلار در هر بشکه، کمترین رقم از سال 1999 فروخته شد، اکنون به حدود 44.50 دلار در هر بشکه رسیده است.

با این حال، افزایش قیمت ها در دو روز گذشته به علت افزایش ذخایر نفت آمریکا کاهش یافته درحالی که بالا رفتن شمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنان بر سر بهبود تقاضا بر سوخت می زند.

این بانک پیش بینی قبلی خود برای مازاد نفت در سال 2020 را از 3.5 میلیون بشکه در روز به 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

به نوشته بانک بارکلیز، «ما ادامه کسری عرضه در بازار نفت برای نرمال کردن سطح ذخایر تا پایان سال آینده را انتظار داریم.» در ادامه یادداشت این بانک آمده است اگر تقاضا سریع‌تر از انتظار بهبود یابد، قیمت ها  می تواند احتمالا افزایش یابد.

همچنین این بانک قیمت ها برای سال 2021 را 53 و 50 دلار به ترتیب برای نفت برنت و WTI  پیش بینی کرد.

این بانک متوسط قیمت نفت برنت در سال 2020 را 41 دلار و WTI 37 دلار در هر بشکه برآورد کرد.

در عین حال، این بانک با اشاره به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشورهای اصلی مصرف کننده به ویژه آمریکا، تقاضا برای سال آینده را کاهش داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.